Mer healing, lov og ikke lov

 

 

I går skrev jeg mye om min oppfatning av hvordan healing funderer.

Hva jeg ikke har lov til som healer

Selvfølgelig, som det bruker å være med meg, kom det flere tanker utover kvelden. Og jeg minner om at du må tenke selv, dette er kun min mening, det som  er riktig for meg. Jeg kan ta feil.

 

En lov jeg er helt enig i, er at som healer skal man ikke stille diagnoser. Det skal man overlate til det offentlige helsevesen.

Når jeg har vært på kurs, har jeg vært ukomfortabel med øvelser der vi skal se hvor noen har problemer. Hjernen min protesterer og da gjør jeg heller ingen god jobb. Dette skjer fordi jeg føler at jeg trenger ikke vite hvor noen har utfordringer, i og med at jeg ikke styrer healingenergiene. Jeg er også redd for at jeg gjør noen urolig eller tar feil.

Jeg har hørt healere som har fortalt pasienten at vedkommende hadde kreft og så var det ikke tilfelle. Jeg har også hørt at klienter har blitt sendt til legen og det har reddet livet deres. Jeg føler likevel at slikt skal jeg være ytterst forsiktig med og dermed er jeg heller ikke noe god på den biten.

Det jeg nok er best på er å få opp ting som har skjedd i fortiden, som kan være årsak bak plagene.

 

Jeg skrev også i går om at sender vi gode tanker, sender vi også healing. Da spør du deg kanskje om hva da med de som ikke vil ha?

Jeg tror det er umulig å sende healing til noen som ikke vil ha. Det vil ikke fungere. De tar ikke imot. Samtidig mistenker jeg at man ubevisst kan ha en annen agenda enn man har bevisst, at kroppen vet bedre hva den vil ha, enn vi gjør med hjernen. Dette er også spørsmål jeg liker å sysle med men ikke har svar på.

 

 

De som er religiøse, de vil jo gjerne be for de som de føler har behov for det. Det er jo også healing og der syndes det ihvertfall med å få tillatelse først. Jeg har sett i bønnegrupper der de ber for de som er enslige, har pengeproblemer og andre ting. Jeg stiller meg litt undrende til om det er ok, men det er vel forhåpentligvis  bare gode tanker det også.

Men derifra til å be om at noen skal finne frelse i Jesus, det mener jeg blir helt feil. Religion må få være en privatsak.  Samtidig kan man ikke påføre noen noe ved hjelp av energier, så skadelig er det vel ikke, men det bør være en nøytral agenda bak det en gjør.

Hvis jeg sender gode tanker, enten det er til en gruppe mennesker i nød eller enkeltpersoner, sender jeg kun et ønske om det beste for de menneskene, at det skal gå bra.

Hjelper det selv om  man ikke tror på det? Ja.

Jeg har gitt healing til de som har sagt ja, men ikke tror, som er blitt mye bedre. Samtidig har jeg gitt til de som tror, som ikke har følt bedring.

Healing er ingen tryllestav. Det er ikke alt som kan fikses og noe kan ta år. Veldig ofte er det en kombinasjon av flere elementer som må til og man må bestandig be klienten konsultere fagfolk.

 

Men…… Hvis noen ligger og venter på å gå over til den andre siden, vil ikke healing være livsforlengende men kan lette overgangen. Jeg har selv blitt bedt om å gi healing ved dødsleie og det var fint å se pasienten som var veldig urolig, bli mye roligere og finne fred.

Hvis det derfor er mennesker som har bedt om ikke å få noe som forlenger livet deres, vil ikke healingen gjøre det, kun lindre.

 

Som jeg forklarte i går, går healing på ulike frekvenser og hver enkelt får det man har behov for. Jeg innbiller meg at jo  dypere jeg går i meditasjon, jo flere frekvenser får jeg tilgang til. Derfor vil gode tanker være en lett healing. Men disse tankene er jeg ikke ferdig med. Jeg vil gjerne vite mer om hvordan dette foregår.

Telepati forskes det jo også på, hvordan vi reagerer på hverandre selv om vi er på hver vår side av kloden.

 

 

Øver på tegning

Lag på lag med alt som godt er

 

I sommer hadde jeg stor bedring i mine blodprøver. Insulin og fettstoffer i blodet, var merkbart bedre. Jeg spurte legen min om det kunne skyldes at jeg satt veldig mye ute i fjor sommer, for kostholdet hadde vært motsatt av det jeg burde. Han syntes det var en interessant teori. Men i september falt alle prøver tilbake og jeg var jo mye ute i august også. Derfor tror jeg ikke været og lyset, var den fulle årsaken bak.

Jeg hadde legetime denne uken og jeg fortalte da at forut for prøvetaking i fjor var jeg i England på kurs i transetale og kommunikasjon og hadde derfor en uke med mye dyp meditasjon og healing. Dette syntes han hørtes superspennende ut, om meditasjon kan hjelpe på stressmestringen, noe som er en av utfordringene med stoffskiftet. Har man lavt stoffskifte, mestrer man dårlig stress og dette erstattes ikke av medisinene. For egen del, føler jeg at medisinene heller stresser meg opp, men det kan vær innbilning.

Jeg skal derfor prøve å meditere mer fremover til nye prøver tas i august. Det dumme med meg er bare at jeg er ganske flink til å sluntre unna det jeg har satt meg fore.

Men……. nå har jeg jo begynt å tegne Lillasjelbilde, som er en kombinasjon av sjelebilde og en reading. Når jeg sitter ute og tegner, er det som en meditasjon, så kanskje kan det være et verktøy. Jeg har flere bestillinger og hvert bilde tar mange timer, så da blir det mye meditasjon. Og når jeg tegner er jeg i en mer aktiv meditasjon, ikke i dyp transe, så da blir det spennende å se hvor det fører meg.

Jeg anbefaler alle å lære seg avspenningsteknikker som meditasjon, mindfullness og yoga. Dette fordi det er godt for kroppen å redusere indre stress.

Du verden da ble det en lang avhandling i dag også.

Og det kan være jeg tar en livesending på temaet dn dag det passer seg sånn.

Men det blir ikke

I dag

I transe. Energiene var sterke rundt meg.

 

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg