Marianns Matkasse, nummer 11

Denne uken  ble det mye rester. Blandaball to dager og viltgryte to ganger.

Det er praktisk å lage til to dager når man lager middag.

Lørdag:

paprika, chili, hvitløk, tomat, kuttes i biter. Salt og pepper. Som man ser på bildet er det ikke noe presisjonkapping hos meg. 10 min forbereding pluss 15 min å renske scampi, for jeg kjøper de rå.  Bland alt I en form, ha på olivenolje, stekes ca 20-25 min, 180 GR.

Vi spiser med hvitløksbrød til. Det dupper vi i kraften for å få med alle de gode smakene. Det blir litt veske av grønnsaker og scampi, som blander seg med olivenoljen og smaker nydelig.

 

Søndag:

gryte av rådyrskjøttdeig.

Vi er så heldig at vi har en sønn som er jeger, så i høst kom det dumpende både rådyr og elg.

Kjøttdeigen stekes først

Deretter løk og sopp.

Det får koke litt i litt vann, og så har jeg i en boks creme fraiche. Har i broccoli og lar det koke 5 min.

Serveres med potet og tyttebærsyltetøy.

Mandag Rester av blandaball. Kokte ekstra poteter søndag. Jeg kokte kålrot og gulrot og på toppen la jeg en kveil grov pølse, på slutten la jeg poteter og ball på toppen, så også de ble varm.

https://lillasjel.blogg.no/1364319003_spaghettigryte_supere.html

Tirsdag:

Spaghettigryte, superenkel

Vi hadde besøk av han som tok dette bildet når han var 4 år. Nå er han 10 men fortsatt er spaghettigryte en av favorittene.

Onsdag:

Panert torsk med stekt løk, poteter og raspet gulrot.

https://lillasjel.blogg.no/1364304659_panert_torskefilet.html

Samme røveren var på besøk onsdag og da ble det enda en av hans favoritter, fiskepinner, hjemmelagde.

Han gumlet i seg 6 biter fisk, selv om de nok var mindre enn den på bildet.

Torsdag

Siste rest av blandaball. I dag stekte jeg den på panna sammen med rester av pølse, bacon, potet og grønnsaker.

Fredag:

Rester av viltgryte fra søndag.

Simsalabim så var det lørdag igjen

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Veldig kjekt å lage så en har til to dager ja 🙂 Deilig mat du har her…ser i allefall veldig godt ut 🙂 Kos deg med kvelden <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg