Mange endringer denne julen

 

I går skulle vi ha vårt tradisjonelle osteparty.

Men slik skulle det ikke bli.

Noen meldte seg syke og noen hadde andre planer så vi ble så få.

Litt trist var det men vertinnen fant det best at vi utsatte til februar.

Tradisjoner er fint, men de må kunne endres.

Osteparty og pakkeleik med kun 5, når vi er vant til å være flere, ble litt trist.

Da venter vi heller til alle er på plass.

 

Vi kunne vært her hos oss, men fortsatt ville vi vært fem.

Men min briljante venninne lagde selskap likevel hun.

Så ble vi oss fem pluss deres naboer, som også er felles venner.

Det var de vi var i syden sammen med nå nettopp.

Brilliant ide.

 

Hun pyntet nydelig bord og dro frem julematen.

Gubben sitter klar og venter allerede.

 

Hun disket opp med kabaret og rekesalat og spekemat, ost og kjeks og annet godt julepålegg.

 

Og noen nydelig Horn, som hun fortalte var min fletteloffoppskrift.

Hun hadde bare kvernet inn smøret istedetfor å smelte det.

Fletteloff, enkel å bake

 

Kjempegodt var det.

Gjett om vi koste oss.

Får nesten vann i munnen når jeg ser bildene. Den kabareten var supergod.

 

Jeg vil også være med sier pus.

Han har også vært syk før jul.

 

 

Mem det var i går.

Det ble endringer i dag også.

Vi tenkte be gjester i dag, men de er også syke.

Men sønnen og familien kommer.

Storegutten er nå hos far så nå kommer han også, sammen med lillesøster.

Raclette er populært og utrolig lettvint og godt.

Gjestene må jo lage maten selv.

Kjøttdeig, spedd med hvitløk, chili, egg, fløte, grillkrydder, salt og pepper. Blandet inn ost.

Svinekjøttstrimler med sursøt saus.

Kylling med hvitløk, olje, chili og persille.

Nå husker jeg at jeg skal ha i litt sitron.

 

Grønnsaker. Champignon, mais, blomkål, bambusskudd, paprika, tomater , mango og rødløk.

I midten skinkestrimler, bacon og Chorizo

Olje med hvitløk og chili, fløte

Nå ble jeg sulten.

 

 

Og så hyggelig hilsen i posten.

Fra redaktør Anne Margrethe i Aschehoug med en forhåndsutgave, blir utgitt over nyttår.

Det er så kjekt.

 

Før jul fikk jeg også hilsener.

Da føler jeg at selv om jeg ikke har noe betalt jobb, blir det jeg gjør satt pris på.

Til venstre julehefte fra Jorid i Bonnier.

Til høyre en forhåndsutgave fra forlaget Press.

 

Nå må jeg skynde meg og gjøre klart til gjestene kommer.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg