Linda Olsson, Langsomt lukker jeg døren

Linda Olsson, Langsomt lukker jeg døren

Leseeksemplar fra Vigmostad & Bjørke

Enda en perle av Linda Olsson. De første sidene var jeg litt forvirret, men så tenkte jeg at jeg forstår nok mer etterhvert og det gjorde jeg. Det handler om å bearbeide sorg og legge den bak seg for å kunne starte på nytt.

Linda Olssons bøker er ikke for de som elsker fart og spenning og action. Jeg tror nok at noen kan finne de kjedelige. De er sarte og forsiktige og handler om menneskesinnet og vår natur og hvordan vi opplever livet og hvordan vi samhandler. Det er ikke de store ordene, men det er ord som går rett i sjelen, for de som elsker denne type bøker.

Jeg har lest alle Olssons bøker og hun er desidert en av mine favorittforfattere.

Linda Olsson, En søster i mitt hus

LInda Olsson, I skumringen synger svarttrosten

Din godhet

BØKER LEST JUNI 2013

Bilder mangler i de gamle bloggene, tror de ble borte når blogg gikk over til wordpress

 

 

Kjærligheten kan ha ufattelige konsekvenser. En ny rørende og vakker roman fra Linda Olsson. 
Helga lukker forsiktig døren til huset hun har bodd i de siste sju årene. Hun har gitt det bort, til en ung mann og hans lille datter. Men før hun forlater stedet for godt, tar hun for siste gang en tur til Hamilton Beach, stranden hvor hun har funnet trøst etter en fantastisk kjærlighetshistorie som startet i Paris for åtte år siden. En kjærlighet som fikk enorme konsekvenser for hele hennes tilværelse. Først et lykkelig familieliv, et elsket barn og så en katastrofe som sønderslo hele hennes eksistens.
Er de mulig å finne tilbake til seg selv etter at tragedien har rammet? Og tør man å bli glad i andre mennesker på nytt?

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg