Kyllinglår i airfryer – Stor suksess

Ja, jeg holder på med den testingen av airfryer jeg.

Reklame er det ikke, for den har jeg kjøpt selv med gubben sitt kredittkort.

Det er utrolig mye man kan kjøpe når man bruker andre sine penger, hihi.

 

Vel, denne gang var det kyllinglår.

Store fine fra Stange, kjøpt på halv pris selvfølgelig.

Jeg fyller  jo opp fryseren med mat som har gått ut på dato.

 

 

Ser de ikke fristende ut?

Det er de beste kyllinglårene jeg noengang har spist.

Sprøtt skinn og kjempesaftig.

Men med like mye olje som vanlig, for jeg marinerte de først.

Olivenolje, Ramsløkpesto, 2 ss ca soyasaus, kyllingkrydder fra kitchn, sitron og sitronpepper.

Når jeg lager marinader, har jeg aldri oppskrift, jeg bare blander det jeg finner på i øyeblikket.

Jeg får visst alt jeg ber om, lager ramsløkpesto og ramsløkssmør.

De fikk ligge og godgjøre seg i marinaden ca en halv time.

15 min med skinnsiden ned, 12 min med skinnsiden opp, 195 grader.

Kraften som ble i bunnen, slo jeg over grønnsakene, sammen med en dasj fløte.

Det ble himmelsk godt.

 

 


Sopp, hvitløk, søtpaprika, vårløk, padron, salt og pepper, surres litt, før jeg tømte kraft og fløte over og serverte med ris.

Nå ble jeg sulten og gjett hvem som har rester.

Nam.

Skal tro hva jeg skal teste neste gang?

Laks kanskje? I Ramsløkpesto

Jeg har snart brukt opp alt jeg lagde av ramsløk.

Vårruller airfryer nei og ja

Biff og stekte poteter i airfryer

Tapas i airfryer

Testing, testing, airfryer, taco med panert fisk

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg