Vårruller airfryer nei og ja

 

I går testet jeg vårruller i airfryeren.

Det ble først generaltabbe, men etterhvert godkjent.

Mine matblogger er som meg, slett ikke perfekt.

De er kun til inspirasjon

Mat lagd av dn hobbykokk som styrer og roter og prøver seg frem.

Vil du ha perfekte, flotte bilder, må du gå til andre.

 

Jeg raspet 1 bit kål, 2 gulrøtter, litt ingefær, 1 chili, 2 vårløk og 2 hvitløk hakket.

 

 

3 kyllingfileter

 

 

Først surret jeg kjøttet, deretter grønnsaker.

I tillegg hadde jeg glassnudler.

Første gang jeg brukte det og de var ekle å jobbe med.

De skulle kokes og skylles stod det på pakka.

Vel jeg blandet de inn i fyllet sammen med 2 ss soyasaus, 2 ss østerssaus, 2 ss fiskesaus, 1 ss sesamolje, salt og pepper.

Så skulle de fylles, huttetu.

 

Jeg kjøpte disse på impuls når jeg var på Coop, men disse likte jeg slett ikke.

De skulle bløytes i lunket vann.

Æsj, de ble som plastfolie.

De klistret seg sammen selv om jeg la ett og ett i vann som det stod.

Kanskje må man kun ha ett i vannet i gangen, vente til det er mykt, før man har i neste.

Sikkert brukerfeil fra min side,

 

 

De var så tynne at det var vanskelig å få rullet dem.

Ser de ikke ekle ut?

 

 

Heldigvis hadde jeg en pakke med slike i fryseren.

Det er disse jeg har brukt før.

De ligger kun få minutter på benken og man kan rive av ark etter ark.

 

 

Det var bedre ja.

 

De med rispapir etter 15 min 195 grader.

De ble ikke sprø.

Men fyllet var godt og de måtte jo spises.

 

 

Disse derimot, de ble som de skulle.

Disse kan brukes i airfryer.

Jeg tok 10 min først, snudde de og så 9 min til.

Da ble de perfekt sprø.

Resten la jeg i fryseren ustekt.

Det blir lettvint for meg når jeg er hjemme alene.

Bare steke de i fryeren.

Vel, da vet jeg det.

 

6 kommentarer
    1. De tynne glassaktige skal ikke friteres, men spises som de er. Lærte det i Korea 😊
      Du kan raspe gulrøtter, skjære vårløk eller purre i tynne strimler og annet du har lyst på og legge det på rispapiret sammen med f.eks. stekt kjøtt. Brett sammen og dyppe event. i kikoman eller noe annet du liker og spise de slik.

    2. Tusen takk for nyttig informasjon om vårrullarkene. Jeg sitter her med to pakker av den gjennomsiktige og forstår at jeg må ut å handle nye.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg