Jeg får hjelp

Av og til ber jeg inni meg om hjelp.

Jeg har jo ingen stressmestring.

Særlig om morgenen når jeg våkner,  er det ille.

Skjer ting for fort,  ja da brekker jeg meg.

Det er nesten så kroppen ikke har våknet enda.

Nå når jeg går og venter på ferie er det ekstra ille.

Og tenk at jeg gjør det frivillig.

At det er så viktig for meg å reise at jeg ikke bare kan være i ro.

Jeg tror det må være litt aboriginer i meg.

 

 

 

Men jeg er nok ikke aboriginer for jeg tar jo ikke ting som det faller seg.

Blir det tur, blir det ikke tur, hvor reiser vi, når skal jeg pakke, hvor lenge blir vi borte.

Ta det som det kommer sier du.

Vet du at det er gubben som fikk hele den biten.

Jeg har ikke et snev av det.

Men jeg har jo ikke noe valg.

Jeg må prøve å roe meg ned.

 

Så spør jeg da om hjelp inni meg.

Hvor hjelpen kommer fra, det vet jeg ikke.

Kan være fra mine hjelpere, kan være fra meg selv.

Først får jeg en bekreftelse på at alt går bra. Takk sier jeg da.

Så hvisker det inni meg at jeg skal tilby gratis minireadinger på Lillasjel.

What? Skal jeg det nå?

Fint utevær, spennende bøker, avslapping og kos.

Men det slipper ikke taket.

 

Med ett forstår jeg.

Hjernen min må roes ned.

Tankevirksomheten må ned rett og slett.

Hva skjer når jeg bruker klarsyntheten på readinger.

Jo jeg må ned i en annen bevissthetstilstand.

Som en meditasjon, hjernebølgene senkes.

Og hva skjer da?

Jo da finner jeg en indre ro.

Se der ja, der kom hjelpen.

I dag

 

ps var i går

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg