Ja, det er meg et styr


Livet med pensjonisten er mye mer travelt enn før han ble pensjonist.
Ja, det føles ihvertfall sånn.

Det er slutt på at jeg kan gjemme mer her i gostolen hele dagen.

 

 

Han har prosjekter på gang hele tiden.

Nå er det nye garasjeporter som skal på plass.

 

 

Slik var de gamle.

De er egentlig ok, men de ble skeive, ett eller annet har skjedd.

Da er det greit med nye.

 

Han er ferdig med den ene porten.

 

 

Selv er jeg begravd i bokhauger.

Det begynner å bli bra, men disse får jeg ikke på plass før den nye seksjonen kommer til neste helg.

Og da er vi i Kristiansund.

Disse leseeksemplarerene kom fra Kagge forlag i dag. De skal jeg lese før vi skal på Osterøy krimfestival i september.

Dit kommer nemlig Sara Strømberg også.

Middag til gubben i dag er en burrito til forrett, svinestek med saus og potet til hoverdrett.

 

Selv er jeg på siste diettdag for denne gang.

Jeg har stort sett alltid avsluttet med grønn 2b, for grønnsaksuppen er innmari god.

Det er deilig å ha noe veldig godt siste dag.

Og det er så mye suppe at jeg dropper en rett, frisk salat, og deler heller suppeporsjonen i to.

Kjøleskapsgrøt med ghiafrø og kokosmelk, synes jeg er rett og slett grusomt, men den skal ned.

Å sulte litt fjør ihvertfall at man får inspirasjon til matlaging.

Du verden hvor mye jeg planlegger å lage i ukene fremover.

Jeg skal gjeninnføre Marianns matkasser, der jeg kommer med middagsideer til hver dag i uka.

Marianns Matkasse nummer 13

Jeg gleder meg innmari til å lage mat igjen.

 

Jeg postet denne bloggen tidligere i dag.

Jeg bare spør

 

Når jeg nå flytter rundt på bøkene, finner jeg noen jeg har ventet så lenge med å lese.

Vet ikke når jeg skal få de inn på leseplanem.

 

Blant de er alle bøkene til Jodi Picault og Joyce Carol Oates. Og ikke å forglemme Stefansson.

Og når det gjelder krim.

Jeg holder å å lese meg opp på Jørgen Jæger, Gunnar Staalesen, Jan Mehlum og Tom Egeland.

Av de tre første tror jeg at jeg har de fleste, men ikke av Egeland, så han får vente litt.

 

Jeg skal også se over selvutviklingsbøker og bøker med spirituelle temaer. Her er det kanskje noe jeg kan kvitte meg med.

Det er ikke alt jeg er enig med i disse bøkene. Mange gamle oppfatninger om ting.

 

Jeg leste ut denne i går og den fikk omtale i dag.

Myriam Bjerkli, Samiras død

 

 

Fortsatt sliter jeg med å ha plass.

Jeg måtte derfor være litt kreativ i stablingen i hylla.

Ikke ideelt, men jeg tror jo jeg får bedre plass etterhvert som jeg leser.

Men jeg gjør jo ikke det, for det kommer stadige nye.

Jeg innrømmer at jeg er avhengig.

Ja, det er meg et styr her hos bokidioten.

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. du har din egen biblotek :=) ja det blir mindre tid til sofasliting når pensjonistene er hjemme ,men det er greit synes eg da :=) neste gang du skal ha chiapudding bruk mandelmelk ,da blir den god :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg