Ingen fiasko lenger. Den jagde vi bort. Suksess

I går hadde vi en nydelig dag. Ja i dag også, selv om det skyte mer over.

 

Jeg fikk besøk av en venninne og lagde derfor til et provisorisk rede til oss, siden det ikke er vasket ute enda.

Pledd over stolene var deilig.

Det likte denne frøkenen også.

Jeg og Tutta, satt ute hele dagen.

Middag til kvelds, ble marokkansk tomatsuppe, etter den blå menyen.

Det er denne boken jeg bruker. Jeg er ikke sponset, har kjøpt selv.

I dag kom gubben hjem med 2,8 kg lyrfilet og en liten rogn.

Da var tiden inne til å snu fiasko til suksess

Startet med suksess, endte med fiasko

Sjelden har jeg fått så mange fine innspill som etter den bloggen.

Det jeg tok til meg, var at jeg må lage små porsjoner og steke etterhvert.

Ikke arbeide deigen for mye og holde alt kaldt.

I dag lagde jeg kun av 500 gr fisk, 1/2 ss salt, litt pepper. Kjøres seigt i foodprosessor, et egg blandes i, spes forsiktig med vel 1 dl fløte.

Dette er slik jeg har gjort det før, men forrige gang fikk jeg 6 kg filet og lagde all deigen først.

Får jeg så mye flere ganger, skal jeg lage små porsjoner og heller la fisken vente i kjøleskapet.

Nå var det kjempelett å lage fiskekaker. Jeg lagde i 5 omganger.

 

Jeg kom på noe kjempelurt, for å unngå å få alt fiskerusket i sluket etterpå.

Jeg skylte av alt over denne sila.

Ser de ikke fantastisk ut?

Rogna blir dampet. Jeg fikk ikke på induksjonsovnen og måtte ut i garasjen og hente pensjonisten.

Han kom på at dette hadde skjedd før. Alle platene stod det L på. Barnesikring, sa han. Jeg hadde nok satt på det, når jeg vasket ovnen.

Han hentet bruksanvisning og vi fikk den av.

 

51 fiskekaker.

Tror du de var gode?
Vel, gubben fikk smake og han sa ja, det var de.

Her er min frokost. Den nytte jeg, etter at jeg var ferdig. Ironi.

Sukk, det er ikke synd i meg.

 

Etter fiskekakestekingen, veide jeg opp dagens måltider.

 

Slik ser min dag ut. Ingen fiskekaker.

30 gikk i fryseren, 20 til sønnen.

 

17.50 begynner MasterChef. Dette var feil. Ikke episode 1, men 6.

Det var fullstendig krise i heimen i lang tid.

Min venninne fortalte at MasterChef Australia hadde begynt og selv om jeg har prøvd å følge med, har jeg ikke fått det med meg.

Jeg har nemlig søkt i programmene og ikke funnet det.

Når jeg skulle se, ville ikke programmet starte.

Dette er det ene programmet jeg kunne byttet ut alle andre programmer med, hvis jeg kunne se bare ett i året.

Jeg var så stresset at jeg nesten fløy over stolen.

Via chat på Discovery, fant vi ut at jeg måtte abonnere på Discovery live, for å se TLC direkte.

Og det blir ikke streamet, før om noen uker.

Da kan man søke det opp.

Inn på profilen min, oppdatere abonnement og endelig kunne jeg dra pusten.

Jeg hadde mistet nesten en halv time, men det går i reprise søndag.

De første fem episodene får jeg ikke sett før det blir streaming.

Skitt altså, men i det minste er det i gang.

 

Nå skal jeg lese ut disse to.

Så skal jeg se MasterChef.

Og etter manges oppfordring, har jeg fortsatt å se Spillet.

Det er faktisk litt gøy.

Men gubben streiker, han vil ikke se.

Han har egentlig flyttet ut i garasjen uansett.

Derfor tar jeg en tv-ettermiddag alene.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg