Ikke vær så skråsikker

Jeg får ofte ord dalende ned i hodet mitt.

Det kan være midt under middagslaging, slik som når disse ordene trengte seg på.

Ikke vær så skråsikker.

Eller i dusjen, på vei i senga, i bilen eller under meditasjon.

Plutselig trenger de seg på og vil skrives ned, hvis jeg tillater det.

 

Ofte kan det som kommer, føles veldig riktig.

Jeg kjenner energiene som jeg så ofte gjør når ting blir gitt meg fra åndeverden.

Men jeg påstår aldri noe om hvem som gir meg ordene.

Jeg sier aldri at åndeverden forteller meg hva jeg skal gjøre eller hvordan ting henger sammen.

Jeg sier at jeg tror det er sånn eller jeg føler det.

Hvorfor?

Jo fordi jeg kan ikke vite.

Jeg har ingen bevis.

 

Jeg er klar over at hjernen min kan lure meg til å tro det jeg forer den med.

Slik sett kan jeg være skråsikker på at noe kommer fra åndeverden.

Jeg kan tiltrekke meg bekreftelser på at dette stemmer,

Jeg kunne sagt at åndeverden sier at jeg skal til England i mai.

Istedetfor sa jeg at jeg føler sterkt at jeg skal dit, jeg tror jeg skal dit.

Noe som viste seg å være feil.

Jeg trodde så sterkt at jeg var overbevist om at det skulle jeg…..ihvertfall nesten.

Ihvertfall ikke på dette tidspunktet.

Det som viste seg er at denne tanken ble gitt meg for at jeg skulle beholde den positive tenkingen.

Jeg hadde behov for roen den ga meg.

Det er heller ikke sikkert det ble gitt meg av åndeverden, det kan også være egen hjerne.

Lar du deg lure?

 

Det skader ikke å være litt ydmyk.

Det skader heller ikke å være litt forsiktig, for det er lett å la seg lure.

Både av seg selv og av andre, som kan være veldig overbevisende og høres veldig sannferdig ut.

Skal du lære deg å lytte til hjertet, trenger du ikke være så bastant.

Det vil uansett dytte deg i riktig retning.

Slik jeg har lært det, er det ikke alt åndeverden og hjelperne våre blander seg borti.

Og vi har jo bestandig fri vilje, vi blir ikke styrt på noe vis.

Muligheter åpner seg gjerne men det er helt frivillig om vi benytter oss av de.

Skremselspropaganda, frykt, alt som skader andre, vil ikke komme fra åndeverden, slik jeg ser det.

Ha beina godt plantet på bakken.

Vær jordnær og ydmyk.

Da er du en god ambassadør for spirituell utvikling

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg