Hva skjulte det seg i boksene?

 

Jeg hadde et innlegg på mandag om at jeg hadde hviledag.

En helt vanlig dag, spesialdesignet for meg

Jeg fortalte at jeg ikke hadde handlet, men tatt et dypdykk i fryseren.

Her er resultatet.

 

Ja nå skal jeg ikke uttale meg så skråsikkert, for ikke husker jeg at jeg har lagd dette, men jeg tror det er svinekjøtt.

Sausen er en karrisaus og den var litt tynn så jeg delte opp kjøttet og spiste det som suppe.

Det var faktisk aldeles nydelig.

Jeg fant et rundstykke i brødboksen som fikk en runde i brødristeren.

 

 

Et fire dager gammelt, flattrykt, statoilwienerbrød, fikk 20 sekund i mikroen og ble dessert sammen med vaniljeis.

Tro det eller ei, men det var nam nam.

 

 

Boks nummer to inneholdt brun saus og kjøtt, tror det må være noe fra er rådyrlår.

 

 

Jeg surret en vissen gulrot, en liten bit kålrot og noen strimler kål og litt makaroni. Deretter hadde jeg i kjøtt med saus. Dette ble også litt suppelignende, for jeg ville ikke tømme bort den gode krafta som grønnsakene ble kokt i, så sausen ble litt tynn.

 

 

 

Onsdag stod jeg igjen med en boks kraft. Jeg smakte på den og fant ut at det var kraft fra lam. Egentlig hadde jeg håpet på fiskekraft for det ble mye kjøtt denne uken.

3 skiver roastbiff hadde jeg også.

 

 

Jeg kokte opp kraften, sammen med den siste visne gulroten, enda en bit kålrot og en rødbete. Jeg hadde i en boks linser. Kjøttet skar jeg i terninger og det ble varmet siste minuttet, etter at grønnsakene var møre.

 

 

En boks snøfrisk, faktisk utgått på dato for tre uker siden og en halv hvitløksbaguett fra fryseren, en fullkommen middag. Det ble så mye at jeg spiste en tallerken senere på dagen også. Da fikk jeg brukt opp osten, men spiste uten brød.

 

 

Det var litt morsomt dette, så i dag er det torsdag og gubben kommer hjem og skal ha middag. Jeg har fortsatt ikke handlet.

I dag fant jeg en pose kjøtt, faktisk skrevet utenpå hva det var, men……….skriften var borte, så det var uleselig.

Men dette er fra er lammelår.

En liten boks med noe brunt noe, som kan se ut som saus.

litt stangselleri, som jeg puttet i fryseren før den ble ødelagt. Fortsatt er det igjen litt kålrot og kål. I tillegg hvitløk og chili. Frosne erter.

Da blir det middag i dag også.

Men nå er jeg litt lei kjøtt, må innrømme det.

I ettermiddag må jeg ut og handle litt.

Her skal vi ha grillaften med venner på besøk lørdag, så da må jeg ha litt påfyll. Men morsomt har det vært og nå har det minket på restebokser i fryseren.

ps

 

Ikke klarte vi å spise opp alt, så da blir det å varme opp i morgen for gubben skal på grillfest så da blir det bare meg,

16 kommentarer
    1. Ja dette viser berre at me er i slekt med hamsteren.Veldi lurt å rydde litt i “sysakene”ogka har e ikkje?Godt å bli minna på at me har både i pose og sekk.😀

    2. Flink å utnytte restene du altså 😀 Det er ikke jeg. Jeg har så dårlig matlyst at det å spise noe “ukjent” fra fyrseren tiltaler meg ikke. Men lager restemat jeg også av og til, når ungene er her. Så spiser jeg selv minimalt, mens ungene synes det smaker veldig godt 🙂 Når de ikke er hos meg, så spiser jeg nok ikke alt for mye er jeg redd. Men det er nå bare en periode. Den går nok snart over. Det så godt ut det du hadde her da. Kanskje jeg skulle ta en kikk i fryseboksen min og se hva jeg har der….? 😉
      Takk for inspirasjon ♥

    3. Ja det er mye man kan finne i fryserens indre gemakker. Men nå har i slutta med å fryse rester. Det gjør det litt mer oversiktitlig 😀

    4. må ha et dypdykk i min fryser også,ikke blir jeg like flink som du har vært,for mine restebokser skal ut i varmkompostbingen,grunnen er att jeg nå har fått diagnose og beskjed med legen min om å følge en diett,og da blir mine restebokser helt feil mat som bare gir meg magetrøbbel,heldigvis er det ikke mye bokser i min fryser da :=) du får lage fisk resten av uken nå da :=)

    5. Du er jammen flink til å bruke opp rester! Om du gauper post-IT lapper på boksene så forsvinner ikke skriften 🙂 Her har gode intensjoner lett for å bli ligge de litt for lenge i fryseren… selv med lapper på

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg