En helt vanlig dag, spesialdesignet for meg

 

I helga hadde jeg en spesialdesignet helg for utvikling og lære.

Jeg og ei venninne dro på mediumkurs i Drammen.

Lange bilturer, full fart fra morgen og kveld.

Det krever hviledag når man er hjemme igjen.

Alt annet blir lagt på vent.

Slik må det bare være, når man er blitt hjemmeværende på grunn av litt haltende helse.

 

Mange som har kroniske sykdommer er synlige på de gode dagene.

Tenk over det neste gang du føler for å tro at vedkommende er mer aktiv enn denne gir seg ut for å være.

Du ser de ikke de dagene de er usynlige.

Når de ligger i smerter i et mørkt rom eller må ha en uke å hente seg inn igjen på.

Heldigvis er ikke jeg der, men en til to til tre dager, er ofte nødvendig.

Da er jeg så heldig å ha mange rolige aktiviteter å sysle med.

Bøkene er en av dem.

 

 

Jeg lagde meg en liten lesekø forrige uke.

Iskald av Agnes Matre er ferdig lest og omtalt.

Jeg skal lese ferdig En sommer ved havet, i dag, bare noen sider igjen.

Så tar jeg fatt på bok nummer to av Erling Greftegreff, Liten jente forsvunnet, som er en krim.

Det er sol i dag, men bare 12 grader, men når temperaturen stiger, skal jeg sitte ute.

Heldig er jeg også, som venter besøk av ei venninne i dag.

Det blir koselig.

 

 

Vanligvis i helgen, fyller jeg opp kjøleskapet.

Det fikk jeg jo ikke gjort nå  og glemte å sende handleliste til gubben.

Nå har han reist på jobb, jeg orker ikke på butikken, så det blir noen spennende dager i matveien.

Jeg tok nemlig et dypdykk i fryseren, i avdelingen for umerkede restebokser.

Der var noe kjøtt, noe jeg tror er kjøttkraft, en boks med noe brun saus aktig og noe som kan se ut som kyllinggryte.

Men om boksene inneholder det jeg tror, ja det vil tiden vise.

Vi får se når de tiner.

Av grønnsaker har jeg en halv kålrot, gulrøtter, paprika på glass. Frosne erter og bønner og linser på boks, så mat skal det bli.

 

En avslappende, god dag, skal det bli.

I morgen er det skrivedag for Lillasjelarbeid.

Det er også snart utvelgelse av bøker som skal i feriekofferten.

Det er ikke en oppgave man tar lett på her i huset.

De nominerte er disse:

 

 

Men de kan jo ikke være med alle sammen.

Til og med jeg forstår jo det.

11 av dem, tenker jeg, 6 romaner og 5 krim.

Så skal de googles, finne bilder, osv, limes inn i utkast i bloggen.

Når jeg så har lest dem, er det bare igjen å skrive min mening.

Jeg forbereder mye med Lillasjel, før ferier.

Legger til publisering med dato og tidspunkt, kveldens reprise, samt bilder, slik at det er aktivitet på siden, selv om jeg er opptatt.

Det ligger mye arbeid og tanker bak, men samtidig gjør det at jeg er aktiv,

Det å ha en lidenskap, glød, for noe, er viktig for livskvaliteten.

Men nå er det kosedag

I dag

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Ja, kjenner veldig godt til den følelsen, der hvor de gode dagene er dager hvor man stråler, og de dårlige dagene er man usynlig. Lurt som du gjør da, å forberede innlegg som kan postes selv om du ikke er i form til det.

      Og veldig viktig å ha noe man brenner for, for å føle at man har en god livskvalitet og et fullverdig liv ♥

      Mange spennende bøker du har å velge mellom der 🙂 Jeg er spesielt glad i Lee Child. Og den interessen deler jeg med min bror og en av nevøene mine 🙂 Men så er i alle fall jeg og min bror glad i å lese mye forskjellig også, så det blir litt variert hva vi leser, selv om vi har våre favoritter 🙂

      Kos deg masse med lektyren. Selv leser jeg en bok jeg kjøpte i London.
      Nyt dagene og ta de pausene du kan, vil og må ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg