Herlig påskemiddag sammen med gode venner

Jeg føler meg ofte svært privilegert.
Gubben og jeg er så heldige at vi har mange venner.

Noen av dem, er denne gjengen her.

Vi møtes jevnlig til et måltid og innimellom når det passer, et glass med noe godt til.

I går var vi bedt på påskelunsj, men det var ikke noen enkel lunsjrett, det var en fantastisk treretter.

Nå skal det dog sies at det må ikke være ekstravagant,  for at vi skal møtes.

Hadde vi fått servert vafler, ville vi vært glade da også.

Alle gjør det de har lyst til.

Og hvis man ikke vil lage selv, da ber man de andre ta med seg mat.

Slik som når jeg hadde tapasaften.

Tapasaften

Da lagde jeg mer enn jeg måtte, bare fordi jeg hadde lyst til å lage mat.

Det var slett ikke fordi det var nødvendig, for alle kom med hver sine retter.

 

Vi er besteforeldre alle sammen.

Vi har kommet i en alder, der natterangling ikke er det vi liker best.

Vanligvis møtes vi klokke 18 eller 19 og går hjem ca ved midnatt.

I går møttes vi klokken 16 og alle syntes det var herlig.

Da var vi hjemme før 22 og kunne slappe av litt i godstolen før vi finner senga.

Det er mye som endrer seg med alderen.

 

 

Forretten

Alle rettene ble lagd laktosefrie.

 

 

Det var jo så fint påskepyntet.

Jeg er god til å lage mat, men jeg pynter ikke bord.

Det er de andre flinke til alle sammen.

Det er dette som er så deilig ned denne gjengen, vi gjør det som passer hver enkelt.

Når vi er i syden sammen, er det aldri mas.

Alle gjør som de vil.

Nå velger vi all inklusiv, for da er det enkelt med drikke og måltider, men vil noen på fjellet, da gjør de det, mens de late, slik som meg, blir igjen på hotellet.

Hvis jeg var i en gjeng, der det ble mas om alt jeg måtte være med på, ja da hadde jeg ikke reist.

 

Men det var en som var veldig fornærmet fordi han ikke fikk være med mens vi spiste.

 

 

Den kantarellsausen var helt himmelsk og kjøttet var så mørt. Dette må jeg teste selv. Deilige rotgrønnsaker bakt i ovnen. Mye hadde vertinnen forberedt dagen før, så var det enkelt å gjøre ferdig før vi kom.

 

https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/porchetta–italiensk-ribberull

 

En helt vanlig laktosefri ostekake sa hun. Kan sikkert Googles.
Vanlig ostekake med saus av jordbær og melis med en liten dash sitron

Smakte himmelsk. Nå har jeg plass til mer faktisk.

 

Her var det ikke plass til mer.

Jeg var så mett.

Solen tittet så vidt frem og lagde litt glitrende lys på tallerkenen, for å muntre oss opp i styggeværet og love oss flere sånne koselige sammenkomster.

 

I dag er det vi som får gjester til middag. Vår yngste sønn har bestilt middag til seg og samboeren og det setter jo mor og far pris på.

LASAGNE HJEMMELAGD

Med kjøpepasta og loff. Er så lenge siden jeg har lagd pasta selv at jeg husker det knapt. Hadde jeg ikke sett bildene, ville jeg nektet for at det hadde funnet sted, haha.

2 kommentarer
    1. Takk for nok en koselig sammenkomst, vi er heldig som har en slik vennegjeng ❤ gleder med til litt over 4 uker, da drar vi til varmere strøk ☀️⛱️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg