Her går det unna!

 


Jeg måtte sende bilde til Nicola, som vi møtte i går.

Turist i eget fylke

Se her, slikt vær er det i dag.

Snakk om at vi var heldige i går.

Jeg hadde planer i dag.

Jeg skulle tappe blod og jeg skulle møte ei venninne.

Pensjonisten, jo han fyker hit og dit.

Han dro ut klokka 7, kom halsende hjem i 9.30 tiden.

Han hadde hatt det travelt og glemt å bytte klær.

Han var skjortekledd, fra byturen i går.

Han skiftet i hurten og sturten og dro avgårde igjen.

Og i det jeg skulle spise frokost, ringte han fra Lucas sin telefon.

Da hadde jo jeg allerede sett at telefon og lommebok lå igjen hjemme.

Så måtte jeg fyke avgårde uten frokost, så jeg kunne levere til han, før legesenteret.

Ja, stressende å være pensjonister.

 

 

 

 

Etter legesenteret hadde jeg et ærend på bokhandelen.

Jeg hadde bok 2 av Thomas Korsgaard og Pernilla Ericson,  og ville ha bok 1.

Det hadde de, så de to skal få være med i auguststabelen.

Så gikk vi på kafé.

Og skravla gikk og vi ble jo ikke ferdig, så vi må ha nye møter etter ferien.

Rester til middag.

Poteter, løk, sellerirot, kålrot, gulrot. Det meste har ligget på vent lenge, nesten på vei ut av kjøleskapet av seg selv. Rødbet og kål, tok turen inn i kulden igjen. Nå er det spise tomt kjøleskap dager her.

Jeg kutter opp og putter i stekepanna, sammen med en klatt smør.

Jeg setter på plata og etter 5 min, ringer pensjonisten.

Vi får besøk.

Kjempekoselig.

Da må vi ha eplekake og is.

125 gr av sukker, hvetemel, smør, smuldres i forrykende fart.

Rører inn 2 egg og 2 ts bakepulver.

2 epler skrelles, skives og legges på.

Strør på sukker og brunsukker.

30 min, 200 grader.

Ble servert med krokanis. Nam

Den enkleste eplekaken


Etter koselig besøk.

Første gang de var her.

Satte jeg på igjen stekepannen, lot grønnsakene surre seg møre.

La på kotelett rester fra helgens grill, lot det bli varmt.

Rask og god middag.

Nå blir det tv og snacks.

Det er nemlig fredag og da er det lov.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg