Frykten for nederlaget.

 

Frykten for nederlaget.

Er du klar over hvor mye det påvirker deg?

Det gikk opp for meg i dag.

 

 

Plutselig tenkte jeg at i dag skal jeg gå en liten tur.

Ja nå skrev jeg gå en tur men endret til en liten tur.

Hvorfor?

Jo fordi jeg får panikk.

Panikk over å si noe som jeg kanskje ikke mestrer.

Hva med nederlaget hvis jeg ikke får det til.

Hva hvis jeg nå sier det og så går det på rævva.

Ja slik som tusen ganger før.

 

 

Hvor ofte har jeg ikke tenkt

Hvor ofte har jeg ikke prøvd

Og så har det feilet

Igjen og igjen

Ja ikke at det bestandig er min feil

Jeg vil og prøver men så prøver jeg gjerne for hardt

Ja for når man så gjerne vil vise at man duger, da er det lett å  presse for hardt

 

 

For man vil mestre

Man vil ikke kjenne på nederlaget ved å måtte gi seg

 

 

Ja, så jeg tenkte jeg ville prøve å gå en liten tur.

Skal vi gå en tur sier jeg til treneren.

Ja, han skulle bare måke litt snø.

Jeg tenker på det å ha på alle uteklærne, sier jeg.

Det er fort gjort, svarer han.

Nei, det er det ikke, roper det inni meg.

Det er et stort steg og slitsomt.

Vintersko som skal knytes, tykk jakke og lue.

Kanskje fnyser du og tenker at nå overdriver hun innmari.

Hvis du tenker det, da har du ikke vært der

 

 

Ja for er man i kjelleren der det er tomt energimessig

Ja da er det å kle på seg tungt arbeid

Ikke bare fysisk men også psykist

Når tanken på fiasko henger over skulderen og påvirker deg

Når det sitter en på skulderen din og roper

Greier du dette da

Greier du dette da

Du vet vel hvor mange ganger det har gått på rævva før

Ja du kjenner tårene i øyekroken

Hvis du tror det handler bare om å dra på seg ei jakke, ja da tror du feil

Det er et ras av følelser som rir kroppen

Greier du dette da

Kanskje må du gi opp igjen

Blir det enda et nederlag

 

 

Men jeg manner meg opp.

Jeg drar frem viljestyrken min.

I dag er jeg villig til å prøve.

Jeg vet at det er ikke lett.

Ikke bare i dag, men i morgen og neste dag og i dagene fremover.

Når skal jeg presse?

Å jeg er så lei av å presse meg.

 

 

 

Drita lei av å måtte tyne meg selv til noe andre synes er svada og ingenting

Og redselen for å måtte gi opp

Gi opp det andre synes er ingenting

For meg er det fjell som skal forseres

Store fjell

Og tenk deg selv når du har slitt deg opp på fjelltoppen

Så ser du deg rundt og når du tror du er oppe, går det fortsatt oppover

Du kommer aldri frem

Hver gang du kommer opp, dukker en ny fjelltopp opp

Du må presse og presse og presse

Dag ut og dag inn, år ut og år inn

 

Er det rart at man er redd for å ta på klærne?

Men ja, jeg skal det i dag.

Kroppen sier ja til det.

Selv om den er redd og jeg gruer meg.

Hva som skjer i morgen, det orker jeg ikke ta stilling til i dag.

 

 

Men det sitter en på skulderen min og roper

Han roper og ler

Han vet at ofte vinner han over meg

Og jeg vet at det har ingen hensikt å si at jeg gir meg ikke, jeg skal vinne

For ofte taper jeg og han får rett

Men det rare er at når han får rett, da ler han ikke likevel

Ja han roper og skriker men når nederlaget er der, blir han bare tyngre og han gråter

Og jeg vet at jeg må takle han

Alt jeg har er håpet om at han skal krympe

I dag

 

Hjemme

ps.

Dette ble skrevet før jeg gikk.

Vi gikk tur, ca 10 km (-0)

Tror du mestringsfølelsen ble større.

Nei

Det som ble større er frykten for nederlaget.

Nå ble fallhøyden enda større.

Ved å mestre en gang, vil man jo føle enda mer nederlag hvis det blir bare en gang.

Nå må jeg bruke tankene på å nullstille meg.

Jeg tenkte en liten tanke på å telle turer, men det er en farlig tanke.

Hva hvis det blir bare 1?

Hvordan skal en da snu det til noe bra?

 

Alt jeg sitter igjen med er håpet

Håpet er alltid der

La det vokse og bli manifesterende for mine ønsker

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg