Enkel middag, strimlet svinekjøtt i wok, med lekre poteter

 

 

Se fine hjertet. Det passet vel godt når gubben var hjemme.

 

Poteter vaskes, skrapes, deles

Når jeg lager mat, tar jeg det jeg har. Her smør jeg potetene med rester av chili/hvitløksmajones fra sushien.

Sushi med crabsticks og scampi

Jeg hadde litt lite så jeg hadde på litt smør i tillegg.

 

potetkrydder fra Kitchn.

 

Jeg setter på airfryeren, pommes frites program. Mens poteten godgjøres seg der, hakker jeg grønnsaker.

hvitløk, chili, paprika, knutekål, løk og broccoli.

Strimlet svinekjøtt. Kr 30,- surres i wok sammen med hvitløk og chili.

 

 

Når poteten er halvstekt, har jeg på mozarella og lar den stå tiden ut, tilsaman 25 m8n, 195 grader.

 

Når kjøttet er stekt, har jeg i resten av grønnsakene. Broccolien har jeg i etter ca 5 m8n, da den ikke trenger mange minutter.

Lekkert? Nam

Kjempegodt, billig, lettvint og sunt. (Maisen var en rest som måtte brukes opp)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg