Det begynner så vidt å se lysere ut

Det begynner så vidt å se lysere ut.

Synes ikke dere det?

Det begynner å tikke inn noen positive nyheter, ikke bare de negative.

Verden har åpnet opp en liten glipe nå.

Den håper vi blir større nå utover våren.

 

Selv har jeg fortsatt på min måte.

Jeg bruker de muligheter jeg har til å oppmuntre meg selv.

Jeg vet imidlertid at dessverre har ikke alle disse mulighetene som jeg har.

Jeg er derfor svært ydmyk og takknemlig og håper det vil fortsette å være sånn.

 

Jeg har bestilt ny Gran Canaria tur i november.

Jeg har flyttet kurset jeg skulle på i april til oktober.

England begynner nå så smått med reåpning.

De har vært mye nedstengt, men nå begynner de å lette på.

Mange er vaksinert der.

Jeg spiller et spill på Facebook der vi er en allianse av mennesker fra hele verden.

Nå er vi plutselig rammet av det samme alle sammen.

Mange av de jeg spiller sammen med har fått sine vaksiner.

I England forbereder de nå åpning av blant annet frisører, treningssentre og puber.

 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/R90385/england-aapner-frisoerer-og-uteserveringer-har-jobbet-for-dette-siden-januar

Bilde hentet fra Vg og Boris trenger visst en klipp.

 

Gibraltar har vaksinert de fleste av sine innbyggere og åpner opp fullt ut.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/86Meax/her-aapner-de-opp-etter-massevaksinering

Eget bilde.

https://lillasjel.blogg.no/1531658093_gibraltar_celebrity_reflection.html

 

Og til min store glede har cruiseskipene begynt å røre på seg igjen.

Msc har skip som seiler i Middelhavet nå i mai.

Rccl seiler greske øyer fra Kypros, da også grekerne har vært aktive med vaksinering.

De har et skip som går fra Southampton.

De har også hatt turer fra Singapore i tre måneder, uten ett eneste smittetilfelle.

Man blir testet i det man går ombord og i det man forlater skipet.

Men det er vaksinasjonsplikt.

Det betyr at skal jeg på cruise i juli, må jeg ihvertfall ha fått vaksine.

Og vi på landet, vi er jo sist i den køen.

Vi har bestilt tur fra Roma til Venezia og tilbake, vi flyttet den fra i fjor.

Det lønte seg nok stort å ikke avbestille, men vente på kansellering og dermed få turen flyttet et år frem.

Da fikk vi også 15 dager istedetfor 14, til samme pris.

Flyet vi hadde betalt, fikk vi refusjon på.

Når jeg nå la på fly igjen, var det mye billigere, kun 5900,- for oss begge, inkl bagasje.

Og blir turen igjen kansellert, ja da flytter vi et år til frem.

Litt morsomt er det at mens vi har ventet dette året, har de pusset opp skipet.

Så da kommer vi til nyoppusset skip mens vi egentlig skulle dra før planlagt oppussing.

Spania håper å få åpne opp for turister i løpet av mai måned.

https://spaniaavisen.no/spania-kan-apne-for-turister-fra-mai/

 

Cartagena, Spania. Utsikt fra frokostbordet.

https://lillasjel.blogg.no/1531835347_cartagena_spania_celebrity_reflection.html

 

Men nå skal vi til Italia og der er det mer usikkert enda.

I tillegg skal vi til Malta, Monte Negro og Kroatia.

Og nå ser vi at enda en vaksine er stoppet foreløpig.

Jeg er egentlig skeptisk til hele vaksineringen.

Jeg er nå ikke så sikker på at det er best i lengden.

Samtidig er det ikke noe vits i å tenke på det.

Jeg kjenner mange som har fått vaksine og det har vært helt ukomplisert.

Jeg vil ut å reise og for meg er det så viktig at jeg godtar vaksinen.

Så får vi bare ta dag for dag og se hva som skjer fremover.

Uansett er det lyspunkter og for meg er de viktige.

Jeg lengter

I dag

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg