Der kom den i hus

Det er vår, men slutt på finværet.

Det er grått og regner.

Det fine med det er at nå blir det grønt i superfart.

I dag måtte vi en tur til Molde, for bmw har kalt inn bilen for å skifte egr-kjøler.

Og det tok tid.

Vi ventet 3,5 time.

Vi kunne jo dradd på shopping, men jeg er i diettuke og da prøver jeg å være i ro, mest mulig.

Men to ærend hadde vi, Biltema og Bohus.

Jeg har jo ventet med lengsel på bokhyllene mine.

Ikke alle forstår at man kan bli tussete av glede over nye bokhyller, men slik er det hos bokidioten.

 

Det er bra mye vind utaskjærs.

 

 

Nå blir det.

 

Pensjonisten fikk streng beskjed om at dette må prioriteres og etter et par ostesmørbrød, er han i gang.

Jeg lager jo ikke mat denne uken, men noen ostesmørbrød kunne jeg stille opp med.

Det var nemlig en til som var sulten.

Han satte i gang og monterte i superfart.

 

 

 

 

Endelig fikk jeg frokost.

Valgte lilla meny, dag 2 a, i dag, for det ble enklest.

Kun to måltider som jeg deler i fire.

Først klokken 16.00 ble det frokost, men det gikk fint.

 

Se der ja.

Nå har jeg sittet og glodd på dem en stund og funderer over hvilket system jeg skal ha.

Jeg prøver å skille mellom de jeg har kjøpt selv/fått av venner og de som kommer fra forlagene.

Det er jo slik at når man blogger bøker, plikter man i følge markedsføringsloven, å si fra hvis man har fått en bok fra forfatter eller forlag.

Da er det reklame og skal kalles Leseeksemplar.

Som regel er de stemplet også.

Det er ikke lov å selge slike bøker, for man skal ikke tjene penger, for da kommer gjerne skattetaten og banker på døra.

Slik det er i dag, slipper man å betale skatt av bøker man får.

Allerede har jeg funnet ut at jeg må ha ei bokhylle til.

Jeg skal ringe i morgen så jeg kan plukke den opp neste fredag, for da skal vi på bytur igjen.

Først skal jeg på linsekontroll, deretter drar vi til Kristiansund på årsfest.

Nå skal jeg fortsette grublingen på hvordan bøkene skal flyttes.

Og så er det MasterChef.

 

Jeg leste ut Samiras død, mens vi ventet på bilen.

Tre bokomtaler skal skrives, men det blir ikke nå.

I kveld skal jeg begynne på debutboken til Inger Johanne Øen.

Jeg har så vidt begynt og det virker lovende.

 

På nattbordet venter denne.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg