Denne nasjonaldagen valgte vi annerledes.

Denne nasjonaldagen valgte vi annerledes.

Vi har alltid gått i tog, tradisjon er viktig.

I år var vi veldig enige om at for en gangs skyld, velger vi å bli hjemme.

Et tynt snølag dekket plena og det var en sur vind.

Jeg vil spare knærne mine til vi skal i varmen.

Da skal vi ut og gå i gog, vi to.

Det får være stort nok tog.

 

I fjor gikk vi faktisk i 17.mai tog på Rhodos.

I år feirer vi hjemme med fyr i ovnen.

God middag har vi hatt.

Poteter i skiver, hvitløk, persille, chili lagt i form.

Klippfisk vannet, fikk et oppkok, før jeg la den i formen.

Av fiskekraft og fløte lagde jeg hvit saus.

Det er sønnen som lagde denne formen og sa den var så god, så nå ville jeg prøve.

Jeg kuttet en løk som jeg tenkte å surre litt sammen med baconet men glemte det så den fikk koke opp i sausen.

 

 

Jeg surret bacon først og hadde så i litt Chorizo

Ost på toppen. Ovnen 175 grader 40 minutt. Så måtte den hvile 10 minutt, for det var så varmt.

Det ble kjempegodt. Skikkelig digg.

 

Jeg har lest ut Atlas, 740 sider. Veldig bra.

https://lillasjel.blogg.no/lucinda-riley-harry-whittaker-atlas.html

Det har vært en avslappende og deilig dag

Nå er det tv-kos

I dag

 

2 kommentarer
    1. Det kan være like koselig å feire Nasjonaldagen hjemme, noe jeg selv gjorde på dagen. Så ble det kattevakt og sykebesøk på ettermiddagen. Ha en fortsatt fin himmelsprett, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg