Dagen etter pfizer dose 3

Ja jeg er en av de som tar denne vaksinen.

Noen tanker om fri vilje

Det er helt frivillig.

Derfor er det ikke opp til meg å dømme andre for deres valg.

De velger ut fra hva som er riktig for dem, jeg må velge for meg.

I dag skal jeg derfor ha en lesedag.

Jeg skal kun sitte i ro.

 

Når jeg kom hjem etter vaksinetaking i går,  skyndet jeg meg å lage knekkebrød.

Jeg tenkte at blir jeg dårlig, må jeg ihvertfall ha knekkebrød.

Bestemorskuffen har nemlig vært tom en stund.

For tiden har jeg ingen småtasser som vil ha bestemorknekkebrød.

De to minste bor langt unna og den store er mer opptatt.

Det er slutt på barneskole og kortdager der han kommer til bestemor etter skolen.

Men jeg vil ha knekkebrød.

Og når det er jul, da er det brunost.

Jeg prøver å holde meg unna brunost på grunn av sukkeret.

 

 

Derfor er det lesedag i dag, selv om jeg kjenner meg frisk så langt, så skal kroppen få hvile.

Jeg fikk ikke lest ut denne i går kveld, har noen sider igjen.

Jojo Moyes, Når hvalene synger.

Leseeksemplar fra Bastion forlag.

Det er ingen ny bok av Moyes, men nylig utgitt på norsk.

Jeg var derfor litt skeptisk før jeg begynte, redd den ble for suppete for meg, altså for mye romantisk kliss, men jeg liker den godt.

En fin underholdningsbok med alvorlige temaer.

Det er også moro å lese om delfiner og hvaler.

 

I går fikk jeg julegave fra Gyldendal.

Der var det ei julebok og julebøker må leses nå, tenker jeg.

Jenny Fagerlund, 24 gode gjerninger

Den skal jeg derfor lese etterpå.

Den andre, En familieoppskrift, må vente.

Den kommer ikke i handelen før på nyåret.

Det blir nok april før jeg får lest den for tema for de tre første månedene har jeg allerede bestemt.

Den passer ikke inn der.

 

Etter juleboken, blir det mest sannsynlig disse to.

Torill Brekke, Dement diamant.

Det er et Leseeksemplar fra Aschehoug med et alvorlig tema.

Den blir derfor lest på dagtid for jeg vil ikke ha det såre og vonde med meg inn i søvnen.

Før kunne jeg lese hva jeg ville på senga, men nå for tiden drømmer jeg om det jeg leser.

Tante Paulas kattekafe, Charlie Jonas, høres derfor bedre ut på sengekanten.

Leseeksemplar fra Anemone, Strawberry publishing

Jeg har lest mye mindre de siste månedene enn jeg gjorde på nyåret.

Men det gir meg glede å plukke frem og velge ut bøker.

Det er luksus for en bokidiot.

Også en slags idiot

Så krysser jeg fingrene for at kroppen fortsatt er fin.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Så godt å høre at formen er fin etter dose 3 ♥ Og fornuftig vil jeg si, å ta denne dagen helt med ro. La kroppen få hvile godt.
      Ser ut som gode bøker. Og jeg er enig med deg, ikke så godt å ta med seg alvorlige og såre tema inn i søvnen. Da er det bedre å lese noe lettere.
      Du lager knekkebrød selv ja. Det gjør ikke jeg. Men jeg spiser en del knekkebrød, og ofte med brunost 🙂 Men det er vel egentlig litt periodisk hva jeg har på når jeg tenker meg om.
      Ha en fin dag videre ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg