Da var det pån igjen, dette er hardkjør

Her sitter jeg og venter.

Nå er det pån igjen.

Ut igjen skal vi.

Treneren er på vei.

 

Der svømmer endene rundt og aner fred og ingen fare.

 

Og både de og jeg, venter nok på at sola skal komme høyere på himmelen igjen, så vi ser den.

I går kom jeg på enda et knep jeg kan bruke,  hvis jeg vil lure meg unna treningen.

Jeg kan sette på en vaskemaskin.

Man skal ikke forlate huset når slike maskiner står på.

Det er noe alle vet.

Men jeg får ha det trikset på lur til en annen gang.

Her skifter det jaggu det fort

 

Neste uke blir det ingen som maser, bortsett fra Tutta.

Hun maser lite for tiden, sover mest, men hun må jo følges bort til matskåla når hun skal spise og hun legger seg ikke på rommet sitt, før vi blir med.

Hun kommer og mjauer utpå kveldingen. Da vil hun legge seg.

Da blir vi med på vaskerommet og lukker døren.

Hun går aldri og legger seg, uten at vi blir med henne.

 

En siste tur på Hvelvet bistro, før de flytter ned til kjøpesenteret på Øran.

En cappuccino før vi handler mat.

Handlekurven min ser ofte sånn ut. Jeg hamstrer frukt og grønt en gang i uka.

Denne gangen handler jeg inn til diett, i tillegg til at jeg håper jeg slipper å dra ut, nå når treneren stikker av igjen.

Jeg skal følge denne dietten mandag til fredag.

Egentlig tenkte jeg å starte i 2018, måtte bare ha 4 års tenketid.

Ting tar litt tid her serru, tanker må modnes.

Det passer jo utmerket nå når jeg er alene hjemme.

Litt merkelig er det at det ble utgitt en bok, akkurat nå i disse dager, når jeg ville begynne.

Typisk meg.

Det jeg har bruk for, dukker opp foran meg. Akkurat i riktig tid.

Jeg fikk jo besøk nå i jula også, av ei som hadde erfaring med dietten.

Hun kunne svare på alle mine spørsmål

 

 

Menyen jeg vil følge først, er den blå.

I boken er det en blå, en gul, en lilla og en grønn meny, med handleliste.

Man kan blande menyene så mye man vil, bare huske at dag 1 ikke skal byttes med 2-5, da man spiser litt mer den første dagen.

Alt skal veies, men rettene så gode ut og det jeg liker aller best, er at det er vanlig mat, mat jeg bruker til vanlig.

Derfor kjøpte jeg litt rikelig jeg.

Stod det to paprika kjøpte jeg tre, en squash, jeg kjøpte to.

Det sies at kroppen skal få en omstart hvis en følger en slik 5 dagers meny, en til 10 ganger i året.

Jeg skal ikke påstå noe som helst, men jeg vil jo blogge underveis, hvordan det går.

Jeg har plukket meg ut 2 uker før ferien og to uker etter.

Jeg vil ikke gå ut for hardt og jeg vil det skal passe inn med ferier og andre ting vi skal på.

Går det greit, kanskje jeg gjør det flere uker, men jeg har lovt meg selv at jeg ikke skal stresse.

For meg er det best når jeg er alene hjemme.

Hvis jeg skal følge en diett, må det være noe jeg kan leve med, derfor ser dette brukbart ut.

Jeg gjør det for å se om det kan bedre insulinresistens og blodsukker.

Tilstandene i kroppen min er litt sånn at det ene påvirker det andre, så vektnedgang er vanskelig.

Jeg vil ikke ha operasjon og helst ikke medisiner, men jeg kan heller ikke bli tyngre, for det er tungt for kroppen.

Heldigvis lever jeg ganske sunt til hverdags, er ikke sukkeravhengig eller overspiser, så jeg slipper å streve med det.

Og jeg liker å lage mat og er flink til det, det gjør ting lettere.

 

Men nå har jeg funnet godstolen.

Gubben har plassert seg foran TV-en, ferdig med trenerjobben i dag.

Forhåpentligvis har han nå inntatt tjenerrollen istedetfor.

Jeg skal lage middag til han, blir ørret i dag med stekte poteter og grønnsaker.

Det er fredag, så i kveld blir det blåmuggdip og potetgull og litt sjokolade.

Vi har det godt treneren(tjeneren) og jeg

I dag

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg vil nesten ikke skulke treningen mer jeg. Synes det er helt gøy faktisk. Ville jeg aldri trodd. I alle fall to dager i uka får jeg som oftest til. Gøy å se framgang. Ingen luring med vaskemaskinen nei… 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg