Cilla & Rolf Börjlind, Koldbrann

Cilla & Rolf Börjlind, Koldbrann

Jeg tror dette må være den krimboken jeg har likt best etter Stieg Larsson. Dette var en fulltreffer for meg. Jeg greide ikke å legge den fra meg, så natten ble lang med lite søvn. Når jeg var ferdig var jeg jo så giret at jeg måtte roe ned og da var jeg blitt så sulten at jeg måtte opp og spise.

Og jeg blir jo så glad i de som er med. Denne gangen er Tom ute på farefullt oppdrag i Thailand, møter både slanger og krokodiller og narkobaroner, med mere.

Jeg skal ikke røpe noe her, men denne boken favner mye, som dissosiering.

Veldig, veldig bra skrevet, ikke et ord for lite eller for mye, tom med litt humor. Jeg har jo sett filmene av de to første bøkene og setter derfor inn ansiktene derfra og jeg ler godt når jeg ser Minken innta lekteren og bli grønnsakdyrker. Bare genialt påfunn.

Jeg skjønner ikke hvor de tar det fra bok etter bok. Nå er jeg ferdig med alle fem og jeg vil bare ha mere, mere.

Bok 4:

Cilla & Rolf Börjlind, Sov du vesle spire

Bok tre

Cilla & Rolf Börjlind, Svart daggry

Bok to:

Den tredje stemmen finner jeg ikke omtalen på, men jeg har lest den. Det var den jeg leste først.

Bok 1

Cilla & Rolf Börjlind, Springflo

 

Bilde og tekst under bildet er hentet fra Gyldendal og boken er et leseeksemplar

På Mekongfloden i Thailand padler Tom Stilton i en primitiv kano. I lommen har han et foto av en ukjent mann og navnet på en forsvunnet flodbåt. Han er på vei inn i det gylne triangel, på jakt etter en mørk hemmelighet. En reise som får ham til å ransake seg selv, og han hjemsøkes av mareritt om en forbrytelse han selv har begått.

Samtidig i Stockholm får Olivia Rönning et spesialoppdrag. En familie er drept i en bilbombe, noe som har rystet hele Sverige. En antatt gjerningsmann blir tatt. Men så blir Olivia kontaktet av Mette Olsäter, sin tidligere sjef som nå er gått av med pensjon. Mette tror det er begått et justismord og vil at Olivia skal se på saken på nytt. Etterforskningen leder henne til en verden med skjulte forbindelser, mørke hemmeligheter og menn som er villige til å gjøre hva som helst for å bevare sin makt.

Koldbrann er den femte boken om Tom Stilton og Olivia Rönning.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg