Bjørn Bakken, Lang, lang rekke

Jeg sa her forleden at jeg hadde tjuvstartet og lest litt i hemmelighet og her er en av de jeg har lest. I og med at jeg leste den på pdf, leste jeg den på dagtid, da jeg ikke er så glad i å ha med meg iPaden på senga.

Her presenterer jeg de jeg har smuglest:

Hege Kofstad, Grenselosene


Bjørn Bakken, Lang, lang rekke

Gave fra forfatteren , lest som pdf

 

Dette er en røverhistorie, litt annerledes enn enn vanlig krim. Hovedpersonene har nemlig vært utsatt for store krenkelser og nå skal det hevnes. De skal ikke få slippe unna disse mennene som er så ondskapsfulle og skruppelløse. 10 år i fengsel uskyldig der han pønsker ut hevnen. Han får med seg to kvinner, som også har fått smake ondskapen til disse mennene og sammen tråkler de sammen en plan for hvordan de skal avsløre dem og la de få svi, samtidig som deres egen rolle blir usynlig. Det er litt av et komplott. Jeg vil ikke avsløre noe mer her. Du må lese boken selv.

Bakken skriver lekende lett og dette er en fin debut. Nå får vi håpe at når debutnervene har gitt seg, pønsker Bakken ut nye komplott, for skrive, det kan han.

Mange kjenner han nok allerede som dreven Bokbloggen :

Her kan du også lese litt mer om boken og fra boken om du ønsker det.

https://bjornebok.bloggnorge.com/

Jeg savner litt spenning fra starten av, da jeg ikke er så glad i å vite for mye, men det drar seg til på slutten når bakmennene skal tas. Alt i alt en solid debut fra Bjørn Bakken.

 

https://opplevevje.no/bjorn-bakken-krimforfatter-fra-evje/

De tok fra ham alt. I ti år har han forberedt den ultimate hevn. Nå er han endelig tilbake der alt skjedde. Men de vet han kommer …
Hun hadde lovet seg selv å aldri vende tilbake, men nå er hun her. Som politi. For å jakte sannheten.
Jeger og bytte. Drapsmann og offer.
Hvem heier du på?»

Etter en prolog og et par korte kapitler som ligger noen år tilbake i tid forflyttes vi til 2019. Til grufulle forbrytelser, mørke hemmeligheter samt noen doser romantikk, alt i løpet av noen hektiske sørlandske sommeruker.

 

https://lillasjel.blogg.no/desemberlesestabelen-ble-nok-altfor-hoy-men-hysj-ikke-si-noe-jeg-har-tjuvstartet.html

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg