Av og til må det litt endring til

 

Vi er bortskjemt, vi som bor her i den rike del av verden.

Varme hus, myke senger, mat å spise.

Vi kan tillate oss å ha det litt fint rundt oss.

Likevel siger vi ofte ned i en form for likegyldighet.

Kanskje har vi det for godt.

Vi blir opptatt av detaljene rundt oss.

Avhengig av å føle oss vel for å være fornøyd.

 

Jeg er ikke av de som er så opptatt av interiør.

Jeg bruker mer penger på reiser istedenfor.

Reiser er noe jeg aldri fikk muligheten til som barn, heller ikke de årene vi hadde nytt hus, små barn og dårlig økonomi.

Men jeg liker jo å ha det pent rundt meg, jeg også.

Dessuten ser jeg verdien i endring.

Endring, det å gjøre noe annerledes, det er viktig.

Det inspirerer oss.

Det får hjernen vår inn på nye tanker.

Det kan være viktigere enn vi tror, for at vi ikke skal stagnere, miste motivasjon.

I tillegg er jeg blitt mer opptatt av farger.

Hvordan fargene påvirker kroppen vår.

I fjor sommer pusset vi opp stuen.

Jeg endte opp med tapet og farger, jeg aldri ville valgt for noen år siden.

Rosa er en farge som før ville vært helt umulig for meg å bruke, hverken på klær eller interiør.

Ikke noe blomstret heller.

Likevel endte jeg opp med storblomstret tapet med rosa i, og rosa gardiner.

Jeg ble veldig fornøyd.

 

https://lillasjel.blogg.no/1535718339_snn_ble_stua_mi.html

 

 

Så kom vinteren og min rosa sommerstue ble helt feil.

Jeg fikk ikke nok ro på et vis.

Det måtte nye gardiner til, varmere, roligere.

Men å finne gardiner som passer til denne tapeten og sofaen, er ikke enkelt.

Særlig når fruen er veldig kresen.

Foreslår du farger, hører du gjerne, å nei, fysj, nei den kan jeg ikke ha.

Ei venninne foreslo allerede i fjor at det ville vært fint med brunt, men nei, det trodde jeg ikke på.

Jeg lånte først en lysere gardin, men fant ikke roen.

Når jeg kom på butikken, så jeg nøyere på det de hadde og fant ut at jeg måtte prøve de mørke brune.

Når jeg hengte opp de, kjente jeg roen senke seg.

 

 

Nå tror du kanskje bloggen handler om å skifte gardiner.

Det gjør det jo ikke.

Det handler om å tillate endring.

Har du dårlig råd, betyr ikke det at du må ut og bruke penger.

Bare gjør noe som er annerledes.

Sett deg i en annen stol, se stuen fra en annen vinkel.

Lag deg et bilde eller kjøp brukt.

Tar du bilder, koster det ikke mye i dag, å få de forstørret og heng de opp på veggen.

Flytt om på blomstene dine.

Hva som helst, bare noe blir annerledes.

Da skjer det nemlig noe med hjernen vår.

Den må lage nye tankemønstre, det er hjernetrening.

Superviktig.

Særlig når man går mye hjemme og suller for seg selv.

Jeg fikk inspirasjon til å gå løs på vindusvasken, for der var det mye flueskitt.

Eller skal jeg rydde på healingrommet, ommøblere litt på bøkene mine kanskje.

I dag

 

https://lillasjel.blogg.no/1512559873_hahaha_jeg_ler_av_forblffelse.html

 

 

 

4 kommentarer
    1. Du,dette kjenner eg meg så godt igjen i.Var som eg har skrevet det sjølv.Er berre å snu seg rundt,halle litt på haue,og så blir ting likare(som regel).
      Ha ein fin dag.❤

    2. Så koselig det ble til vinteren. Ja, jeg må også bytte om når det mørkner der ute. jeg har enda hvite blondegardiner i stua, men det blir ikke lenge nå før de blir byttet ut med noe varmere. Herlig å tenne stearinlys i kvelden og nyte roen. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg