Arthur Findlay college, I mitt hjerte

 

De som følger meg vet at jeg skal til Arthur Findlay college igjen om ikke så lenge.

For flere år siden hørte jeg Wenche Tømmervik snakke om Arthur Findlay spiritual college

Jeg var på kurs i mediumskap hos henne for noen år siden, en veldig flink lærer og dyktig medium.

Det gikk så et par år og så postet Siri Rød at hun skulle på kurs på Arthur Findlay.,

Siri er også svært dyktig og holder kurs og står på platform som medium.

Da sa hjertet mitt, at nå drar du.

En uke på Arthur Findlay spritual college.

Det var som å komme hjem til et hjem jeg ikke visste at jeg hadde.

Hvis du vil lese mer om mine opphold på Findlay finnes mange innlegg på bloggen.

Se under kategori Meditasjon, Healing og andre åndelige

https://lillasjel.blogg.no/category/meditasjon-healing-og-andre-and

 

 

 

Den skolen er bare magisk.

Jeg har ikke nok ord som dekker hvor godt jeg synes det er å være der.

Alle som er på kurs en helg, opplever magien i det å være samlet sammen med likesinnede.

På Arthur Findlay, er vi sammen fra morgen til kveld, 7 dager.

På en skole der det jobbes med energier hele året.

Det er en atmosfære som det er umulig å beskrive.

Tenk hvor sterke energier det er der da, når man vet hvor sterkt det kan være på et helgekurs på et hotell.

Jeg kjente en fred inni meg som jeg ikke kjenner andre steder.

Et sted der jeg fullstendig kan være meg selv, den jeg er inni meg.

Det er så fint å betrakte de som går sammen med en denne uken.

Det skjer en magisk forvandling ettersom dagene går.

Mange er stille og forsakte og litt blek og tufsete og ser litt slitne ut når de kommer.

Så går det noen dager og du ser hvordan de blomstrer.

Noen av dem bretter ut alle sine kronblader og blir til vakre roser.

Det er bare vidundelig vakkert å se.

Det var ei fra Irland nå i juni, hun var så stille og så blek når hun kom og de første dagene.

På slutten av uka,  var hun som forvandlet.

hun pratet og lo, hadde farge i kinnene og det røde håret bruste rundt henne.

Hun ble den vakre irske rosen hun skulle være, det var bare ubeskrivelig vakkert, å se.

Veldig mange går gjennom en sånn forvandling.

Det er så mye som forløses i en, man kaster fasader og lag for lag, nærmer man seg egen sjel.

Jeg liker også at lærerne,ihvertfall de jeg har hatt, virker så jordnære.

Er det noen som er høy på seg selv og skaper drama, ja da blir de fortalt at de er på feil plass.

Er de der fordi de ønsker å være rik og oppnå berømmelse,  ja, da er de der av feil årsak

Jeg liker også godt at de fremmer det at man tenker selv, at hver lærer har sin mening, men det er ikke nødvendighvis sannheten for deg.

At de oppfordrer en til å tenke selv, til å kjenne etter hva som er riktig for en selv,

 

 

Jeg har selv gått tre norsk uke.

Da er vi gjennom ulike tema, både mediumskap, healing og klarsynthet.

For de som ikke føler seg stø i engelsk, er det da med tolk.

Man får også jobbe på norsk, når man jobber i grupper på to eller flere.

Nå er den norske gruppen nedlagt, for vi var for få.

Sist var vi 19 og de ønsker grupper på minst 30.

Men den svenske gruppen er der fortsatt, så her er det muligheter, for  svensk forstår vi jo.

Denne uken passer både om man er fersk og om man har jobbet en del med temaene fra før.

Det rare er jo at det vi skal lære blir tilpasset oss, helt av seg selv.

Og veldig ofte vet vi ikke selv hva vi kom for å lære.

I fjor høst fikk jeg under den første seansen, der vi øvde på reading, høre at jeg var redd for å være synlig.

Nettopp dette jobber jeg fortsatt med.

Derfor blir det nok livesendinger på Lillasjel dette året.

Jeg må øve meg på å ikke skjule meg bak en skjerm, der ingen ser meg.

Det er et viktig steg i min læring og jeg tror årets kurs vil hjelpe meg.

Da skal jeg være kreativ, tegning, maling, skriving, osv

Vi er fire norske som jeg vet om, som skal gå det kurset, pluss en som skal gå kurset som går parallelt.

Vil noen være med så ta kontakt, vi vil gjerne ha med flere.

Hvis du ikke har lyst til  å reise alene, er dette en fin mulighet.

Info om kurset jeg skal på, hvis du klikker på linken under

https://www.arthurfindlaycollege.org/

https://lillasjel.blogg.no/1534069352_vel_vel_da_har_jeg_gjort_det_nok_en_gang.html

Lynn Cottrell er kursorganisator, men vi skal jo ikke prestere på det nivået hun er.

Course 12A 2019

(30 Mar – 06 Apr 2019)

Art & Soul

?Art and Soul? is an exciting week of working in the power of the spirit with art as our inspiration.

This is a week designed to allow you to experience the intelligence of the spirit and to express it in artistic form.

We all have an inner creativity; finding out how that creativity manifests itself is part of our spiritual journey.

In this week we will offer you the opportunity to:

? Work with mediumship in the form of creative art, painting and drawing
? Work in the altered states to bring forward philosophy, inspired word and communication
? Work in traditional ways but using new technology
? Work to draw the faces of the spirit people in pencil, pastel and paint
? Work with the vibration of colour in all its aspects

Come with an open mind and a willingness to experiment for a fun, interesting and challenging week

Kursoversiktig 2019 og 2020

https://www.arthurfindlaycollege.org/courses/

 

I juni var jeg på transetale og kommunikasjon.

Et fantastisk kurs for meg.

Da var vi folk fra hele verden men vi var også noen få fra Norge.

 

Jeg skal fortelle litt fra skolen om det praktiske.

Jeg får av og til spørsmål siden jeg er så ivrig å fortelle om skolen.

Jeg håper flest mulig får kjenne på atmosfæren der.

Jeg får ingen rabatter eller goder, jeg føler bare veldig å fortelle om Arthur Findlay.

Det er en grunn til at det kommer folk fra hele verden dit.

Ja, det er mange kurs i Norge og jeg mener slett ikke at vi ikke skal gå på de.

Det er mange dyktige forelesere i Norge, men det ene utelukker ikke det andre.

Og flere av de som holder kurs i Norge, velger likevel å delta på kurs på Findaly, for de finner det utviklende.

Man slutter nemlig aldri å lære.

 

 

Når man bestiller, betaler man i dag stort sett 625 pund for en uke.

Det inkluderer mat, losji og kurs

De fleste kurs begynner klokken 17.00 lørdag og er ferdig fredag 21.00

Det er flest rom der du deler med andre, fra 2-4 og med bad på gangen.

Det finnes singelrom og det finnes singel og dobbel med bad, ensuite som det heter, men da betaler du ekstra.

Det er heller ikke mange av de rommene, så da bør du være tidlig ute å bestille, ofte et år i forveien.

Det er tre måltider pr dag.

Første måltid er lørdag klokken 18.00. Man stiller seg i kø, får mat og finner seg et bord.

ps. Kommer det en lærer, gi plass i køen for de har lov til å gå først.

På den plassen skal man sitte hele uken.

Dette skaper mye mer ro i spisesalen enn om alle skal finne seg bord hvert måltid.

Mat serveres en halv time. Du må være der da, for etter halvtimen er over, fjernes maten.

Du får sitte ved bordet,  men maten blir fjernet.

Når du bestiller krysser du av om du er på diett eller er vegetarianer/veganer

Når du skal ha mat viser du frem det kortet.

Den som ikke har diettkort, får ikke den maten, da den er beregnet etter antall.

Liker du derfor godt vegetarmat, men spiser innimellom kjøtt og fisk, velg vegetar, da kan du velge,

 

 

Frokost klokken 8.00.-.8.30

Engelsk frokost, bacon, egg, bønner,  men også grøt og frokostblandinger og frukt og youghurt.

Lunsj og middag er ganske lik.

Lunsj 13 – 13.30

Kaffepause

Middag 18.00 – 18.30

Lunsj og middag er det valg mellom to varmretter. De legger kjøtt/fisk på fatet og så forsyner du deg selv med ulikt tilbehør.

Det varierer hver dag. Ulike potetretter, ris, grønnsaker.

I tillegg er det et stort utvalg salater, både blandede og du kan blande selv.

De har blant annet noen nydelige kokte rødbeter der, nam, gleder meg.

Dessert er det kake eller dessert, både til lunsj og middag,

Det er hjemmelagd mat og maten er nydelig.

 

 

Reise:

Ryanair flyr fra Torp og fra Gardermoen til Stanstead.

Skolebygningen heter Stanstead Hall og er bare 10-15 biltur fra flyplassen.

Det er en taxiskranke til venstre for utgangen.

Der bestiller du taxi, sjåføren kommer inn og henter deg og fører deg til bilen.

Koster ca 20 pund.

Sjåførene kjører mange runder til Arthur Findlay så de slår gjerne av en prat om hvilke kurs du skal på, osv

Men…………

Når du skal ha taxi tilbake, ligger det en liste i resepsjonen.

Der kan du skrive deg på og du vil bli hentet på avreisedagen

obs obs obs

Flyr du med sas, flyr de til Heathrow. Da er det ca 1,5 time med taxi eller et par timer med buss. Beregn goooooood tid da det ofte er kø til flyplassen.

Flyr du med Norwegian, da flyr du til Gatwich.

Da er det flere timer, jeg tror 3-4, men er ikke sikker for det har jeg aldri gjort.

I år betaler jeg 1900,- for fly t/r. Jeg bestiller plus for da har jeg med bagasje 20 kg, 2 håndbagasje, prioritert innsjekk og sjekk inn, fra du drar hjemmefra. Jeg liker å sjekke inn på flyet begge veier fra hjemme for da slipper jeg å tenke på det på skolen.

Flyr du ryanair og ikke har sjekket inn, ja da tar de gjene 45 pund ekstra. Likevel får du ikke sjekket inn bagasjen før det er to timer igjen og det er ikke selvinnsjekk ved automatene. Vi snakker ryanair.

Beregn god tid på hjemreise, ofte forsinkelser

 

 

Wifi ved resepsjonsområdet og i stuen ved resepsjonen og i baren men veldig tregt. Eget nett lønner seg, Du kan også kjøpe raskere nett på skolen.

Husk adapter og glemmer du det får du låne for 5 pund

Om  kveldene er det søndag  og onsdag er det åpent for publikum og lærerne har opptreden der de tar ned noen fra den andre siden. Gratis inngang, men kollekt.

Det er også et par ganger i uken, gratis healing av frivillige fra spiritualistkirken,. Da kan du gi noen kroner hvis du ønsker det. Jeg bruker bestandig å gå og få healing der, det er nydelig.

Bruker du rullestol si fra ved bestilling, for da er det best å ha rom som kan nås med heisen, som er i resepsjonen.

 

Det er en stor park på skolen, som er aldeles nydelig.

Jeg bruker å bo i et av tilbyggene, Clock cottage og da spaserer jeg gjennom parken.

Det tar bare 2-3 minutter så ofte går jeg på rommet også i de lange pausene for å hvile meg.

Det er hardt program fysisk, men også mentalt for vi jobber jo også med innsiden av oss selv.

Derfor er litt alenetid for meg tvingende nødvendig.

Baren er åpen hver kveld fra klokken 21. Der er det høylytt så der må jeg også stort sett avstå fra, men kjekt er det hvis man kan henge litt der og snakke med sine medstudenter.

Det er ca 15 min å gå til sentrum Stanstead Mountfichet som er en liten typisk engelsk landsby.

Der har de en kjempediger butikk med veldig stort utvalg av tegneutstyr.

Jeg var der i juni og det blir nok en tur dit nå også for å kjøpe meg tegneblyanter.

Kirken og kirkegården er vel verd et besøk, der er også graven til Arthur Findlay med frue.

 

Har du spørsmål så ta gjerne kontakt.

Vi har en norsk gruppe for de som skal reise eller har vært på Arthur Findlay.

Jeg svarer på alle spørsmål jeg kan eller jeg kan hjelpe dere med å finne ut.

I dag

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Det høres kjempefint ut, og jeg kunne godt tenkt meg en sånn uke, en litt anderledes ferie liksom. Men jeg er jo usikker på om jeg vil takle det, jeg har jo blitt en del dårligere det siste halve året. Men kanskje en dag…. 🙂
      Veldig fin beskrivelse dette her, så det frister 🙂

      1. Jeg har vært dårligere også og det er hardt program. Noen velger å ikke delta på alt og tar hvilepauser der de går seg en tur eller hviler. For meg er enkeltrom viktig. Men du greier det nok hvis det er meningen du skal. Du greide jo usaturen også. Man må bare legge løpet etter krefter. Det er en fantastisk reise 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg