Alt blir ikke som en har tenkt

Av og til lyver jeg.

Jeg har ofte så mange planer om alt jeg skal gjøre.

Jeg legger ut på bloggen om alt jeg skal gjøre, men så blir det ikke gjort.

Slik som når jeg skulle på ferie i karibien nå nettopp.

Jeg la ut bilde og blogg om alle bøkene jeg skulle lese.

https://lillasjel.blogg.no/1542799482_det_er_s_ofte_julaften_her_hos_meg.html

Men leste jeg de, nei jeg gjorde ikke det.

Aldri har jeg lest mindre på ferie enn denne gangen.

Jeg leste fire bøker, gubben leste tre og mange ble med hjem igjen.

Kristina Ohlsson, foreksempel, hun har nå vært  med to ganger på cruise.

Er vel ikke hun heldig kanskje?

Jeg leste Nattergalen av Kristin Hannah

https://lillasjel.blogg.no/1543437631_kristin_hannah_nattergalen.html

Når vi møtes igjen, Kristin Harmel

https://lillasjel.blogg.no/1543688780_kristin_harmel_nr_vi_mtes_igjen.html

Hjertet er en ensom jeger, Carson McCullers

https://lillasjel.blogg.no/1541698728_carson_mccullers_hjertet_er_en_ensom_jeger.html

Tidlig en morgen av Victoria Baily

https://lillasjel.blogg.no/1541700933_virginia_baily_tidlig_en_morgen.html

Mye av årsaken ligger i at jeg hadde wifi ombord denne gangen.

Jeg brukte mye tid på ipaden, blant annet på blogging.

 

Moralen er at alt blir ikke som vi planlegger.

Men hva så, dette var da en bagatell, sier du

Ja, det har du helt rett i.

Men hvor ofte er det ikke bagateller vi henger oss opp i.

Hvor ofte har du dårlig samvittighet for noe som slett ikke er viktig.

Særlig nå i tiden før jul, hvor mye gjør du fordi det er tradisjon.

Jeg synes tradisjoner er fint, men bare opp til et visst nivå.

Jeg liker ikke at tradisjoner må gjennomføres for enhver pris.

Mye av det er rett og slett uviktig.

Hvorfor skal du springe så fort at du faller og slår deg, fordi du skal nå alt du har på planen.

Hvor mye av dette kunne du sett en strek over.

Ta et kritisk blikk over oppgavene dine og se hva som kan strykes, rett og slett.

Er det virkelig så viktig eller går verden videre om du ikke graver deg ned i dårlig samvittighet eller setter helsa på spill for å nå alt.

Mange sier at de slapper mer av nå før jul enn før, men jeg ser også mange sliter vettet av seg.

Det er på tide å tenke seg grundig om tror jeg.

Luk ut alt som ikke er  viktig og sett  deg ned med beina høyt og les en bok eller se en film og kos deg.

Og du, legg den dårlige samvittigheten høyt oppe på ei hylle så du ikke finner den

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg