Det er så ofte julaften her hos meg.

 

Det er så ofte julaften her hos meg.

Julaften er ikke det den en gang var lenger.

Nå har vi det meste de aller fleste av oss.

Men alle de som følger meg, vet at jeg har en stor lidenskap for bøker.

Når jeg nå er blitt hjemmeværende, lar jeg det være en del av jobben min, med å holde meg i aktivitet.

Jeg drar hele verden rundt når jeg leser bøker.

Jeg holder hjernen aktiv og det er også viktig.

 

Et feriebibliotek

 

Jeg bruker mye tid, ikke bare på å lese, men å skrive om dem og å lese hva andre anbefaler.

Veldig ofte kjøper jeg bøker som andre har anbefalt.

Ja, for jeg kjøper fortsatt mange bøker, selv om jeg også får leseeksemplarer.

Noen tror at de som blogger bøker, bare er positiv, fordi de får bøkene.

For meg ville det vært bare tåpelig.

Skal folk tro på meg, må jeg si det som det er.

Derfor er det også bøker jeg skriver om, som jeg ikke har likt noe særlig.

Selv om forlagene sender ut en del bøker, krever de ikke at du er nødt til å skrive om dem.

De sender jo ut til bokhandlere og aviser også.

 

 

Nå er det like før disse skal få gjemme seg i feriekofferten.

Jeg har lagt inn alle med bilde I utkast i bloggen, så har jeg bare igjen å skrive hva jeg synes om boken.

Ja, alle disse blir nok ikke lest, noen får nok være med på neste tur også.

To av de er med, fordi noen anbefalte at jeg måtte ta de med, Kristin Hannh,  Nattergalen og Jodi Picoult, Hjertets valg.

Ahnhem, Den niende graven er med, fordi jeg har to å lese av han, før jeg får begynt på den siste, Motiv x, som kom i bokpakken i dag.

Den har jeg bestemt at gubben skal begynne på, på flyet.

Det er litt av moroa, når han spør: Hvilken bok skal jeg begynne på nå?

Luksusfølelsen med å ha så mye å velge i, gir meg en lykkefølelse.

Hjort og Rosenfeldt,Den stumme jenta, fjerde bok i  Sebastian Bergmann serien.

Den serien,  synes jeg er veldig spennende og jeg håper den kan bli filmet.

Jeg har den neste boken etter denne, Ikke bestått i hylla.

Cilla & Rolf Börjlind har vel mange sett på NRK.

Sesong to av Springflo har siste epiosode på fredag.

Har du ikke sett den, anbefaler jeg den virkelig, spennende, med gode skuespillere.

Den stumme jenta er bok nummer tre i serien

 

 

Her er enda et feriebibliotek.

Flere av disse har jeg skrevet omtaler om, andre har jeg ikke lest enda.

Jim Lynch, Grensesang, John Boyne, Den hvite fjæren og Lawrence Hill, Noen kjenner mitt navn, er havnet tilbake i hylla.

De ropte heller ikke høyt nok til å få være med denne gangen.

Kristin Harmel, står i denne hyllen, og hun er med på denne turen også, denne gangen Når vi møtes igjen.

På bildet er Livet som var ment for deg.

Kristina Ohlsson får være med denne gangen, med de to bøkene i den nye serien, Lotus Blues og Mios blues.

Vi har sett den nye serien på Cmore, Sthlm Rekviem, som er basert på bøkene om Frederika Bergman og Alex Recht, men vi var veldig skuffet over den.

Alt var så dunkelt og det gikk så tregt, var liksom ikke action og jeg synes det er trist, for bøkene er så bra.

En Katherine Webb bok er aldri feil når man er på ferie, Den engelske piken er med denne gang.

Carson McCullers har fått mange bra omtaler, Hjertet er som en ensom jeger.

Hun har kommet med en ny, Balladen om den bedrøvelige kafe, derfor vil jeg lese henne nå snart.

Jeg har også en Virginia Baily på vent, Den fjerde kysten, derfor blir Tidlig en morgen med i kofferten.

Anders de la Motte,Sensommer, den må bare være med, for jeg har gledet meg til å lese hans bøker.

Den nyeste som kom i bokpakken i dag, Høstdåd, har fått veldig gode kritikker.

Laila Ibrahim, Gule krokus om våren, er det så mange som har anbefalt, derfor vil jeg lese den

Men det er også med et par impulskjøp, jeg elsker å kjøpe bøker på impuls.

Charles Belfoure, Arkitekten i Paris og Rosie Alison, Bare tanken på deg.

 

 

Her er bildet fra en cruisetur, der jeg fikk fint besøk på solsengen.

Det er jo ikke noe særlig insekter ombord, selv når vi ligger i land, så det er den eneste sommerfuglen jeg har sett i løpet av 15 cruise.

Det er en egen historie som følger med den, den kan jeg fortelle i et annet innlegg.

Og for de som ikke har lest Jeanette Walls sine bøker, anbefaler jeg de.

Krystallslottet, The glass Castle,  så jeg på Netflix, for ikke lenge siden og filmen var også bra.

Krystallslottet handler om Jeanette Walls liv, Ville hester er om bestemoren.

Ja, da fikk jeg skrevet litt om min store lidenskap igjen.

Jeg håper det kan være til litt inspirasjon.

I dag

17 kommentarer

Siste innlegg