Å grave seg ned i tide

Å grave seg ned i tide.

Det er et gammelt uttrykk.

I dag har jeg vært på shopping.

Gubben dro avgårde i går, med beskjed til meg, om å kjøpe kaffe i dag, på Europris.

To kasser fikk jeg beskjed om.

Jeg fikk kjøpe bare en. En pr kunde.

Jeg hørte de snakket i kassa om alle de som hamstrer.

Ja, jeg er vel en av de som ble snakket om.

Vi bruker å ha to kasser kaffe i kjelleren, kjøper når det er tilbud.

Vi synes ikke det er mye vi, 48 poser kaffe, det varer ikke så lenge her i huset.

 

 

Deretter var det Rema for å kjøpe mat.

Å handle på tom mage, da handler man mye.

Jeg måtte jo ut tidlig, for å kjøpe kaffe.

Ingen tid til frokost.

Og så måtte jeg besøke prinsessen.

Nå skal jeg jo grave meg ned.

Da får jeg ikke sett henne på en stund.

Nå har pus og jeg nok mat til å klare oss noen uker.

 

 

Jeg tuller jo litt nå, men bare litt.

Jeg synes det er godt å vite at jeg ikke er nødt ut, hvis jeg ikke føler for det.

Tjeneren min har jo stukket av.

Nå har jeg mat og bøker, så da klarer jeg meg bra i bok-hiet mitt.

 

Håper ikke bokstablene faller ned i hodet på meg.

Obs, leseeksemplarer og kjøpte, i de stablene

Til venstre, bøker utgitt i 2021, som jeg ikke nådde å lese i fjor.

De skal jeg lese i januar.

Neste stabel er desember. Her prøver jeg krampaktig å gå ned i antall, for jeg får ikke lest så mye som før.

Men akkurat det har jeg store vansker med.

Det er slik en luksus og berikelse og så inspirerende å ha mange å velge, nesten som å gå på biblioteket og plukke de man ønsker.

Den lille stabelen håper jeg  å få lest denne måneden, men det vil nok holde hardt.

Den høye stabelen, til høyre,  er planlagt til mars, tema nordisk.

Vel, det sier seg selv at der må noen ut, men skrekk og gru, hvilke?

 

 

I går leste jeg ut den første boken i serien til Elly Griffiths.

Det er en krimserie om arkeologen Ruth Galloway.

Jeg likte både Ruth og krimhistorien svært godt, så jeg klør i fingrene etter å kaste meg over bok 2.

Bok 3 og 4 kommer nemlig på nyåret.

Omtale kommer etterhvert.

Men så hører jeg at Stuepiken skal være innmari bra, så jeg tror jeg skal lese den først.

 

 

Har du fått med deg at nå har jeg en mini mini bokhandel?

Du finner den her:

https://pokket.no/lillasjel/

Her har jeg plukket ut noen av de bøkene jeg har lest og litt veldig godt, blant annet 3 julebøker av norske forfattere.

Her er omtalene av de bøkene jeg har plukket ut.

Kristine S. Henningsen, Et siste, trassig 

Kjersti Herland Johnsen, Jul på Himmelfjell hotell

Gudrun Skretting, Din Vilma

Christy Lefteri, Birøkteren fra Aleppo

Espen Skjerven, Blod er tykkere enn vann

Kristin Hannah, Vinterhagen

Det er ikke jeg som sender de ut, så jeg har ikke noe lager. Det er et samarbeid mellom Gyldendal og Ark. Jeg plukker ut de jeg ønsker, helt uavhengig av forlag og de blir sendt ut via Ark. Lettvint å betale med vipps, hvis du ønsker det. Jeg får så provisjon av salget.  Dette er ganske nytt og det er en prøveperiode for å se om det blir suksess. Spennende for meg.

 

 

Jeg har også et tilbud på personlige Lillasjelord. Vil du ha dine egne ord, en Lillasjelreading, kr 500,- gir jeg ut året 1 fjernhealing på kjøpet, ( kr 175,)

Kan også gis i gave, men jeg må ha tillatelse fra de som skal ha ordene, før jeg kan skrive og de leveres direkte, for de er jo konfidensielle. Jeg deler anonymt i bloggen, kun de som jeg får tillatelse fra.

Nå graver jeg meg ned resten av dagen.

I dag

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg