Jeg omkalfatrer

 

I dag omkalfatrer jeg.

Jeg vedder på at for mange er dette et ukjent ord.

Det er et nyttig ord, men det er nok ikke så mange som bruker det lengre.

Det er mange som var innom bloggen min, når jeg viste frem stuen min.

http://lillasjel.blogg.no/1535718339_snn_ble_stua_mi.html

Sikkert like mange som syntes det var teit av meg.

De mente kanskje jeg skulle skryte og vise meg frem.

Det skulle jeg jo også, jeg var stolt av det jeg hadde fått til.

Og takknemlig for at jeg har muligheten til å gjøre det.

De som synes jeg var teit, de trenger å omkalfatre oppi hodet sitt.

Jeg synes det er kjekt at noen er stolt av det de gjør.  

 

 

Omkalfatre ja.

I og med at jeg fikk et helt nytt skap, måtte jeg snu opp ned på ting i kjøkkenskapene mine.

Glass- skåler og glass skulle flyttes til stuen 

Det frigjorde plass på kjøkkenet.

Jeg ønsket meg en skuffe til, for tørrvarer 

Det er så sabla fullt.

Og alle vet hvordan slik omkalfatring foregår.

Noe skal hit og noe dit og så blir alt snudd på.

Det er omkalfatring.

Å snu opp ned  på ting så de tilsynelatende skal fungere bedre

 

fullt ja

 

Jeg måtte også omkalfatre i hodet mitt før jeg begynte.

Jeg måtte rydde bort  “jeg gidder ikke tankene”. og få inn noen nye, ” Jeg greier” .

Det er ofte et veldig viktig arbeid.

Mye viktigere enn å rydde kjøkkenskapene.

Man må bli bevisst når man ødelegger for seg selv med å la de dumme tankene få ta bolig i hjernen.

 

Heretter døpt plastskuffen. Jeg skjønner ikke at den er så tom, for den var innmari full enda den var 20 cm bredere

 

Det jeg gjør når det er noe jeg må endre, er å ta en tanke i gangen.

Jeg må gjøre endringen veldig liten.

Så liten at jeg klarer å gjennomføre.

Jeg stiller ingen krav til meg selv, utenom å gjøre den lille endringen.

Det rare er at når man først gjør den lille endringen, vil den neste bli lettere.

For meg er dette den eneste måten jeg kan få ting gjort på.

Enten det er tankemønstre i hjernen eller vasking og rydding av kjøkkenskap.

 

 

Tom skufffe som venter på å bli fylt opp

Etter at den lille endringen er gjort, står noe annet for tur.

Nemlig det jeg skrev om i første avsnaitt.

Dette med å være stolt av seg selv.

Og takknemlig fordi man får det til.

 Mye av det mange av oss synes er bagateller, er for andre noe de ikke har mulighet til å gjennomføre.

Så skryt av deg selv, så ofte du kan. Det gjør at du får faktisk gjort mer, fordi du motiverer deg selv.

Og vær innmari takknemlig.

Det skaper også gode tanker i hjernen.  

Nå er jeg kjempeglad som har fått gjort alt dette i dag.

Fortsatt er det igjen skuffer å vaske  og så skal jeg vaske tak og vegger.

Det blir en annen dag.

Jeg utfordrer deg til å endre en liten negativ tanke .

Skriv ned den negative og hva du endrer den til.

Og husk å være stolt etterpå. 

I dag.

 

Hermetikk, bønner og linser skuffen.

Bakeskuffen

Pasta, ris, nøtter, mandler og frø skuffen.

Og nå er det jo fullt i alle tre skuffene. Men jeg har også en krydderskuffe og der er det nå mye bedre plass.

Her er det plass til mer.

 

 

4 kommentarer
    1. Fikk ikke med meg det innlegget om stua, så tok en titt nå..lekkert og koselig var det 🙂 Jeg syns det er flott at folk deler litt av ting di er fornøyd med jeg da..(og ikke fornøyd med når en føler for det )..
      Deilig å få omkalfatra litt..hehe..kjenner ordet, men bruker det ikke :)) Godt jobba <3

    2. Å, det ordet hadde jeg nesten glemt! Så det er i alle fall et ord jeg bruker veldig sjelden, men jeg kjenner det godt likevel. Jeg synes stuen din har blitt veldig fin.
      Å få ryddet i alle skuffene er noe som må til en gang i mellom. Det har en tendens til å bli veldig fullt, og hos meg opplever jeg av og til at ting går ut på dato før jeg får brukt det opp. Fant nettopp to poser kokosmasse som jeg skulle bruke til jul….nå var de gått ut på dato… Noen tørrvarer bruker jeg selv om datoen har passert, men ikke alt jeg tør bruke.
      Det er veldig deilig når denne ryddeøkten er ferdig, og da har man all grunn til å være stolt av seg selv. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg