Det må ikke være så mye, for å være bra

Temaet denne uken har vært å lytte til kroppen.

Når man har en frisk kropp, er det viktig.

Når man har en kropp som ikke fungerer maksimalt, er det enda viktigere.

Oppgaven denne uken for meg, var å gjøre litt, men ikke  for mye.

Selv om jeg gjorde lite de første dagene, ble jeg likevel mer sliten.

Derfor var jeg veldig forsiktig.

http://lillasjel.blogg.no/1533726358_ja_det_hres_innmari_dumt_ut.html

Det er likevel viktig å være i bevegelse.

Målet utover høsten er å være mer aktiv.

Derfor er en liten tur, bedre enn ingen tur.

Jeg gikk på butikken en tur, 500 m  hver vei.

Det var akkurat passe denne dagen.

Det ble derfor to små turer denne uken.

 

Det er så lett å gjøre for mye, men ……

Det er også veldig lett, å gjøre for lite.

Regelen jeg tviholder på, er derfor, gjør litt hver dag.

Gaper man  over for mye, kan man gi opp eller man kommer ikke i gang i det hele tatt.

 Da er bitte litt, ganske så mye. 

Å gjøre husarbeid er også bevegelse.  

 

Plutselig begynte jeg på en oppgave, jeg ikke hadde planlagt.

Jeg ryddet rommet som er min lille bule.

Der tar jeg imot healingkunder og det er der jeg skriver.

Derfor blir det nok aldri helt ryddig der.

 Når jeg er på turer, samler jeg små engler eller andre små ting, til dette rommet.

  

Bamsene er ferdig vasket og har kommet tilbake på kista.

http://lillasjel.blogg.no/1533818040_en_skikkelig_bamsevask_og_teddybjrnens_vise.html

Bokhylla er full av bøker som skal leses. 

Bamsene passer på de nyere bøkene.

De fleste liker nok å ha et behandlingsrom som har minst mulig ting og tang.

Kanskje får jeg det en gang også, men akkurat nå, er det sånn.

Jeg har planer om på sikt å flytte skrivingen opp en etasje, med utsikt over sjøen.

  

Slik ser skrivehjørnet mitt ut nå.

Stablene med papir, er faktisk Lillasjeltekster jeg har planer om å sende til forlagene.

Noen ønsker manus i papir, andre tar imot på Mail.

Jeg skal sende inn manus på nytt, har fått nei et par ganger, men har ikke fått ut fingeren.

Kanskje er jeg  sikker på å få flere nei, derfor nøler jeg.

Jeg er ikke helt sikker på hvor salgbart Lillasjelord er.

Jeg skal prøve å sette sammen en annen kombinasjon av tekster, tror jeg.

 

Jeg er fornøyd med uken jeg.

Jeg har fått gjort litt, men ikke mer enn at kroppen igjen, begynner å føles bedre.

Og om 10 min får jeg dommen fra lege Lars Omdal, om kroppens tilstand. 

Det er spennende.

I dag

 

4 kommentarer
    1. Jeg er helt enig, en liten tur er bedre enn ingen tur. Det er mitt motto også. Jeg klarer ikke å gå tur hver dag, men iblant noen korte turer, og andre ganger litt lengre. For meg er alt tur, enten det er kort eller langt 🙂 Prioriteten er å gå litt mer tur enn jeg har gjort det siste halvannet året. Og jeg er godt i gang 🙂
      Viktig å ikke presse kroppen for mye.
      Synes du har det koselig der i bulen din <3 Vi er jo alle forskjellige. Noen liker det sånn, andre liker det på en annen måte, enten man er kunde, gjest eller eier av rommet 🙂

    2. Synes det høres fornuftig ut med den balansen hvile og bevegelse. Jeg har også en slik liten hule, er ikke det som er i rommet tror jeg men noe der inne som gjør at det er en god energi….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg