I dag klikker jeg Lagre som: Store gleder

Reklame |

 

Jeg legger ikke skjul på at det har vært tungt i vinter.

Først feberkuler og hoste i månedsvis og så smerter etter tanntrekking.

Samtidig med spenningen det er å trappe ned på stoffskiftemedisiner og ikke vite hvordan det går.

Biter fra tanna kommer nå ut og det er ikke så vondt lenger.

Litt er det, men ikke mer enn jeg tåler uten smertestillende.

I dag klarte jeg å tygge på begge sider, selv om au, er litt ømt etterpå, er det en seier.

Det ser heller ikke ut som om stresset har ødelagt for stoffskiftet, noe som var mest bekymringsfullt for meg.

Nå er det som om alt faller på plass og gleden kan strømme inn i kroppen.

Det er da jeg må lagre de.

Jeg må lagre de så jeg kan ta de frem igjen når det kommer dager jeg sliter litt igjen.

Sånn er jo livet.

 

Jeg elsker at det blir grønt, ikke hvitt eller grått

 

Søndag gikk jeg tur igjen, for første gang på veldig lenge.

De siste årene har jeg nesten ikke gått tur, utenom når jeg har vært i syden.

Det var fantastisk deilig.

Det er så vakkert om våren.

Bekken på andre siden av fjorden vokser seg vårstor, lammene breker på jordet og det er grønt.

Og min favorittblomst over alle,hvitveisen, blomstrer i store tepper rundt meg.

 

 

I går strømmet det på med nye gleder.

Herlig pakke fra Forlagshuset Vestfold med bøker, fin kalender og nydelige kort.

Det var en takk fordi de hadde brukt min omtale i bokkatalogen sin.

Her kan du lese bokomtalene deres:

https://issuu.com/livforlag/docs/vennebrev_2_2018/8

Her er min omtale:
http://lillasjel.blogg.no/1516910325_det_handler_ikke_om__overleve_det_handler_om__leve_elisabeth_holt.html

Det er nå jeg som skal takke, men ikke si det til dem da, for jeg elsker jo å få bokpakker.

Det er som julaften hver eneste gang inni meg.

 

 

Natt i Liguria og Vinhandleren av Åge Baste Vassdal, Til lading, Gro Marie Woldseth, kalender med tegninger av av Liv Hege Refsdal

I dag kom det to til også, en fra Aschehoug, Dødevaskeren og en fra Bastion, Lyden av en lerke

 

 

Den første gruer jeg meg litt til for den er nok veldig trist.

http://www.aschehoug.no/nettbutikk/dodevaskeren-aco.html

Det nyfødte pikebarnet Frmesk er uønsket av sin far fordi hun er jente. Farmoren insisterer på at Frmesk blir omskåret, men liten og svak som hun er, frykter moren at spedbarnet ikke vil overleve inngrepet. Enda mer frykter hun mannens trussel om å ta Frmesk av dage ved å begrave henne levende. Utveien blir å la barnet vokse opp hos besteforeldrene.
Frmesks mormor er dødevasker. Hun tar seg av døde jenter og kvinner som ingen andre vil begraver – kvinner som er drept i vanære eller skam. Det er et kjærlig hjem, men besteforeldrene kan ikke i det lange løp skjerme Frmesk mot den fysiske og psykiske overlast som ubønnhørlig nærmer seg fra alle sider.
Boken foregår i Kurdistan i 1986. Området er preget av krig og folkemord, det danner det grusomme bakteppet for en fortelling om et ekstremt utsatt jenteliv.

Lyden av lerke er feelgood og den boken jeg manglet av Erica James.

Her er omtalen av den tredje boken på norsk, Det lille pianohuset:

http://lillasjel.blogg.no/1523216888_erica_james_det_lille_pianohuset.html

Her er litt mer om Erica James:
http://bastion.no/forfatter/erica-james

Nå har jeg både Alt i et øyeblikk og lyden av en lerke, så da har jeg alle.

 

Steinelva vokser seg stor. Det er vårtegn hos oss når vi hører den suser, herlig. Det er Romsdalseggen der oppe. Fjellstrekningen fra Isfjorden til Åndalsnes som er blitt kjempepopulær.

 

Og tror dere ikke at jeg fikk enda en herlig nyhet i går, på engelsk til og med.

http://lillasjel.blogg.no/1525428181_du_er_velkommen_til__bli_med_meg_i_juni.html

have moved you into a double en-suite room in the clock cottage as a single

Jeg har fått enerom med bad når jeg skal på kurs i juni.

Jeg trenger mye ro, derfor er det godt å ha rom alene og å slippe å springe på gangen om natta.

Så nå legger alt seg til rette her og jeg nyter det.

Jeg har sagt at jeg skal gå tur så fremt det er oppholdsvær.

Og i dag er det 23 grader i skyggen og sol, så da har jeg ingen unnskyldning.

Det er tredje dagen jeg er ute og går

I dag

 

Klar for tur

Innom butikken på vei hjem for å hente belønning

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg