En rose eller bare ugress

 

Hva velger du å tro om deg selv

Ser du det som er fint eller kun det du ikke liker

Altfor ofte er vi veldig opphengt i hvordan vi ser ut

Det kan være et skalkeskjul for andre sårede følelser eller opplevelser

Jeg er ikke noe person som sminker meg mye eller har flotte klær

Jeg pynter lite på utseendet

Ingen operasjoner  eller innsprøytninger eller stasj som neglelakk eller løsvipper

Og for all del, ikke noe galt med det for den som ønsker det

Det er bare ikke meg og nå er det meg jeg beskriver

Og hvorfor beskriver jeg meg

 

Jo, fordi jeg vil si er at selv om jeg ikke pynter meg mye, har jeg likevel altfor mye fokus på mitt utseende

Selv uten løse vipper og foundation og pushup

Jeg liker ikke å se bilder av meg selv

Jeg er nervøs i store forsamlinger 

Og hold dere fast, ikke blant ukjente, men blant de som kjenner meg

Kan dere forstå dette

Hva skal det være godt for

Jeg har rett og slett veldig dårlig selvtillit når det gjelder mitt utseende

Og det sier den som skriver side opp og side ned, om at vi må se på det indre

 

Jeg skal snart på reunion for ungdomsskolen

Jeg kan godt innrømme at jeg gruer meg

Selv om jeg er en person som elsker å møte mennesker

Jeg drar jo snart til England og vil møte mange fremmede mennesker

Det er jeg ikke nervøs for, det er bare spennende

Å møte mange fra min ungdom derimot, føles nervøst

Hvorfor er jeg sånn 

Hva ligger bak

Hvorfor denne følelsen av å ikke strekke til, ikke være bra nok

Jeg kan ikke mimre fra den tiden, for jeg husker ikke noe

Jeg har ingen minner

 

Det jeg imidlertid vet er at alt har med meg selv å gjøre

Min far døde året før jeg begynte på ungdomsskolen

Det kan være en av grunnene til at jeg ikke husker

Jeg var ikke tilstede i meg selv

Det jeg og vet er at jeg må bare bestemme meg for å bruke denne anledningen

Jeg må endre meg

Det er kun jeg selv som bestemmer hva jeg skal føle og dette gidder jeg ikke 

Jeg går ut fra at følelsene om ikke å være bra nok, er følelser jeg hadde på den tiden, ung og sårbar 

Kanskje derfor jeg ikke er nervøs for å møte nye mennesker

Da følger ikke energiene av ungdomstiden med på kjøpet.

Da er jeg fri til å selv skape det jeg ønsker 

Jeg skal bruke øvelsen jeg forklarte i dette tidligere innlegget

http://lillasjel.blogg.no/1470822089_lsrivelse.html

I tillegg skal jeg jobbe med de gode tankene

Takk for at jeg fikk denne muligheten til å få sette plaster på gamle sår

Nå skal jeg la sårene gro  så arrene blir mer usynlig

Jeg setter meg selv fri

I dag

4 kommentarer
    1. Så bra. Viktig å jobbe med seg selv med sånne ting. Jeg ser jeg lett faller tilbake i min gamle rolle som på ungdomsskolen var sjenert og ubetydelig (i mine øyne) når jeg møter igjen folk fra den tiden. Men sånn er jeg jo ikke lengre. Gleder meg til du skal til England jeg 🙂

    2. Takk 🙂 Med de ordene løste du hele mysteriet 🙂 Jeg tror nemlig at på den tiden var jeg opptatt av å finne min plass og var veldig usikker. Det er jo akkurat den følelsen jeg får. Der hjalp du meg 🙂 Jeg hadde jo gått fra en klasse på fem elever til en stor klasse på over 20. Min far hadde gått bort og mitt liv var snudd opp ned et år tidligere, Ubearbeidet sorg og usikkerhet. Takk, takk, kjøre deg <3 Kjersti Sandnes:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg