Kan du ikke vær så snill å være med på dugnad

 

I går hadde jeg en blogg om meg selv.

http://lillasjel.blogg.no/1470227068_03082016.html

Jeg fikk derimot flere tilbakemeldinger på at det er ikke bare meg.

Det er tusenvis av mennesker som kjenner på frykt og uro i disse dager.

Det er bare å la radioen stå på noen timer så blir vi foret med negative energier.

Det er en enorm uro i hele europa.

I og med at så mange nå er sensitive for energier, vil dette påvirke oss.

Noen får det psykisk, andre får fysiske vondter som betennelser, migrene med mere.

Vi vet fra før at selvmord er smittsomt.

Nå ser vi at også voldshandlinger smitter.

Det som blir snakket om og mye omtalt, det påvirker andre mennesker.

Tanker man går med og ikke er blitt realisert, får ny grobunn.

Dette kan også brukes for å jobbe mot det som er positivt.

Det positive smitter nemlig også.

 

For de høysensitive er tankene plagsomme.

Vanligvis har en høysensitiv flere tanker å jobbe med enn de som er rolige.

Det er ofte kaos i hodet og i kroppen når ellers alt er rolig.

Når det nå er ufred og frykt, blir alle de som er åpne for det, påvirket.

Kroppen er som et vepsebol.

Det surrer rundt i hodet og kroppen dirrer.

Det er vanskelig å klare å beholde beina på jorda.

 

 

En ting er derfor uhyre viktig denne tiden.

Vær klar over at alle bekymringstankene dine ikke nødvendigvis er dine.

Du blir bekymret fordi kroppen er urolig.

Ikke fordi noe kommer til å skje deg og dine.

Det har ikke noe med deg selv å gjøre.

Akkurat den tanken hjelper meg veldig mye.

Da kan jeg lettere gå løs på tankene på en mer rasjonell måte.

 

Jeg snur alle mine tanker til å bli tanker om positivt resultat.

Jeg tenker på alt jeg ønsker en god løsning på.

Jeg snur fra problem til løsning.

Jeg lar kroppen få glede seg over de gode løsningene som er på vei.

Når man har mange tanker, blir det derfor ekstra mye snuarbeid.

Men…………… det hjelper.

For det første ser man at ting man grubler på, ordner seg til det beste.

Husk at bare 5 % av det vi er bekymret for, skjer i virkeligheten.

 

 

Pusten er viktig.

Når du får en ny bølge over deg, kjenn på pusten.

Sett deg ned og pust rolig.

Andre hjelpemidler er turer ut i naturen.

Det er mye mental healing i det å være ute.

For meg er det og god terapi å lese bøker.

Da forsvinner jeg inn i boken og glemmer tankene.

Jeg blir opptatt av å se bilder i hodet av det jeg leser, fremfor å gruble.

 

Nok søvn er også viktig.

Ligg på ryggen og mediter litt så du er avslappet før du snur deg for å sove.

Bygg gjerne opp under beina med ei pute.

Masser tinninger og tommelfingerfestet, avslappende.

Har du plastspikermatte, bruk den flittig, den er veldig beroligende.

Vær derimot forsiktig med den,hvis du har lav smerteterskel, for de første 5 min kan være vonde.

Det er mange gratis meditasjoner og healinger på youtube.

Musikk, håndarbeid, se på filmer du liker, maling.

Alt som gir deg en indre ro.

 

 

Så kommer vi til dugnaden.

Hadde vi enda vært mange nok, men det er vi ikke enda.

Vi trenger hver og en av alle medmennesker.

Bruk noen minutter hver dag på sende alle gode tanker ut i luften.

Du vet når du kommer inn i et rom og det har vært mye krangling der.

Da er det ikke godt å være der.

Sånn er Europa akkurat nå.

Hver tanke har en energifrekvens.

Alle kan derfor bidre med å sende ut det som er godt.

Arrester deg selv når du snakker om din hersens kollega.

Arrester deg selv når du baksnakker en bekjent.

Eller når du lar deg irritere over ting som egentlig er bagateller.

Snu disse tankene til å bli gode tanker.

Tenk på en annen kollega istedetfor, en du er glad i.

Fremsnakk en annen bekjent som du liker godt.

Ha hele tiden fokus på det du ønsker deg som er godt.

Når du er negativ, er det nemlig ikke kollegaen eller bekjenten det går ut over.

Det går utover deg selv.

Hjernen din tror du snakker om deg selv.

Velg derfor tankene dine med omhu.

 

 

Tenk om vi alle kunne lukket øynene og tenkt gode tanker, 10 min morgen og kveld.

Man må slett ikke tro på det for å gjøre et forsøk.

Det vil føre til at atmosfæren rundt deg blir lettere.

Du vil bli koseligere å være sammen med.

Når også dine venner gjør det samme, er dere med på å løfte alle dere omgås.

Og husk at rommet du sender ut de gode energiene i, ikke har noe tak.

Det er ikke bare i din stue det vil merkes.

Det vil merkes av mange rundt om i hele verden, uten at de er klar over det.

Kan du ikke vær så snill å bli med?

Gjør et forsøk en måneds tid og oppsumer så for deg selv om du merker at noe har skjedd

Kanskje jobber du lettere sammen med kollegaen eller den bekjente du ikke likte, har kanskje snakket godt om deg

Vi kan ikke gjøre noe med situasjonen i Europa, men vi kan gjøre noe med oss selv

Hver eneste en av oss

I dag

På Lillasjelsiden min publiserte jeg og et gjensyn med dette innlegget:

http://lillasjel.blogg.no/1375099106_kjre_menneskebarn.html

 

 

4 kommentarer
    1. Positivitet smitter ja, og vi vet aldri HVOR langt det kan smitte 🙂 Bare å sette i gang ja, starte med seg selv, og fokuset utpå omgivelser i tillegg. Da blir det bra <3

    2. Jeg liker ekstra godt den teksten som er i bildet av de to som går i skogen sammen. Du skriver om noe som er veldig viktig her. Frykt – og hat tanker får ringvirkninger, og det gjelder jo også det motsatte! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg