ALTERNATIVMESSEN SØNDAG 23.11.14

Da var jeg kommet til siste messedag

Hovedjobben ble nok gjort på lørdag, så søndag skulle være kosedag

Etter at jeg hadde vært hos  Jennifer MacKenzies foredrag på lørdag, bestemte jeg meg for å kjøpe en 20 minuttters seanse hos henne. Jeg var litt spent på tiden for jeg hadde jo fullt program så jeg lurte på hva jeg måtte droppe. Når jeg kommer bort til henne lyser det mot meg i boken hennes, søndag 11.20 Flott, foredragene begynner først klokken 12.

Jeg hadde en fin reading hos MacKenzie. Hun har en lun humor og virker som en varm person. Hun sa forskjellig som gav gehør hos meg og som føltes riktig. Også det hun tok ned fra de som har gått over, føltes riktig i mitt hjerte.

http://jennifermackenzie.com/


Jeg har også lyst til å gå til Rometris Davis-Wright, men bestilte ikke time der på lørdag. Jeg tenkte derfor at hun sikkert hadde fullt, men i det jeg snur meg fra MacKenzie, står Romertis der og jeg spør impulsivt om hun har ledig. Det hadde hun. Jeg fikk først healing hos henne og det var en spesiell healingopplevelse som jeg ikke har hatt før. Hun holdt meg rundt albuene og det rare var at hendene hennes var varme, men fingertuppene mot albuene på et punkt, var kalde. Det var litt rart, det strålte liksom kulde ut av fingerspissene hennes. Jeg føler ofte kulde når jeg healer så det tar jeg som et godt tegn, jeg føler at kulden renser og det skulle jeg få et eksempel på senere den dagen.

Hun er enda en av de som senser alle mine negative tanker. Ja, nå har jeg fått nok påminnelser om de, så nå anerkjenner jeg at sånn er det og så bytter jeg de ut. En av opplevelsene hos henne var at vi fikk ned samme beskjeden samtidig. Det var en fin bekreftelse for meg. Hun er en veldig fin person og jeg føler nok at jeg kommer til å se mer til henne i fremtiden.

https://www.facebook.com/pages/Rometris-Davis-Wright/381718421992395?pnref=lhc

 

Litt forsinket springer jeg i vei til første foredrag

Klokken 12. Wenche Tømmervik, Medium med meldinger. Wenche tar ned meldinger fra de som har gått over og alle de som tror at medium bare finner på ting, skulle hatt et par sånne foredrag. Wenche beskriver nemlig personene som kommer ned på en veldig gjenkjennende måte, så de som får meldingene ikke kan være i tvil om at det er deres. Hun gir og meldinger om private ting som er så personlige at de ikke kan være tilfeldige. Hun vet jo ikke hvem som kommer på foredragene på forhånd og jeg har selv fått meldinger så jeg vet at dette ikke er iscenesatt sånn som mange skeptikere tror. Wenche Tømmervik er en person som har beina på jorda og er veldig åpen og folkelig så jeg anbefaler et møte med henne hvis dere har mulighet. Hun har hatt websendinger gratis hver tirsdag, men i høst har hun hattt pause, men de ligger på hjemmesiden hennes så man kan høre på de. Der kan man få mange gode råd og fine øvelser.

Hjemmeside der du finner websendingene: http://www.tommervik.no/

Facebook: https://www.facebook.com/groups/253635021338458/?fref=ts

Jeg legger ved et klipp fra en av sendingene, og det ble plukket ut helt tilfeldig, fra 10. juni, men går dere inn på hjemmesiden hennes vil dere finne alle klippene og kan høre på de dere ønsker. Mye fint der.

 

Klokken 13 tok jeg en reprise på Voices from Heaven konserten med Runar Halonen og Tron Syversen. Eller reprise blir vel litt feil, for det hele er imporovisert så to konserter blir ikke lik. Denne dagen ble det for meg enda sterkere enn dagen før. Det var så vakkert at det var nesten ikke til å tro. Jeg er veldig varm av meg, for tiden…hmmm, ikke spør om en dames alder, så jeg gikk rundt i t-skjorte alle dagene. Alle rom var varme. Det merkelige var at dette rommet var kaldt. Det var en sånn frisk luft der som om man skulle ha sittet ute. Jeg var på samme rommet både før og etter uten denne kulden. Ofte når jeg følger Runars healinger, blir det kaldt i rommet man sitter, også under websendingene. Jeg føler det er en veldig ren og healende energi som renser luften.  Jeg forteller dette til Runar som da sier at han følte for å rense rommet før konserten. Fin opplevelse. Runar Halonen har innimellom gratis websendinger. Da legger han det ut på sin side på facebook. Man kan også betale en sum og få tilgang til både livesendinger og healingbiblioteket. Der ligger alt han har hatt av sendinger over flere år, både healinger og kurs.

 Klokken 14 Else Kåss Furuseth intervjuer Märtha Louise og Elisabeth Nordeng.

Jeg hadde lurt litt på om jeg skulle gå på denne forestillingen, men regnet med at det kom til å bli kaos av folk. I det jeg forlater konserten til Runar og Tron går jeg meg rett på køen og den er ikke så veldig lang, så jeg tenker at jaja, vi prøver og blir det for fullt så kan jeg jo finne på noe annet. Jeg fikk plass på andre rad og det er jeg glad for. Dette var moro, jeg lo og lo. Else er fantastisk moro å høre på og så folkelig og uhøytidelig. Kjempekjekt var det. Etterpå var det boksignering og heller ikke der var køen lang, så jeg kjøpte bok og fikk signering. Vanligvis er jeg ikke så opptatt av sånt, men jeg tenkte at man skal aldri si aldri. Av og til er det fint å gjøre ting man ikke bruker. 

Her står jeg foran dem og venter på boken min og takker den flotte unge damen som stilte opp som fotograf med kameraet mitt.

Blid er jeg visst også:)

Og smilende sier de at de gjerne stiller opp for at jeg skal få et bilde av dem. Det var kjekt.

Budskapet lytt til stemmen, er jo et av temaene jeg har blogget mye om, og lagd mange bilder til:)

 

Klokken  16 går jeg på foredrag hos Willy Hansen- Healingenergiworkshop. Jeg melder meg som prøvekandidat og får healing av han. Han gir også healing til et par mennesker til under foredraget. Han er vel en healer av den gode, gamle sorten som liker å ta på der det er vondt og som sier at ting blir fikset på. Så vi er nok ikke helt enig om alt herr Hansen og jeg, men at han er en fin healer, det er han helt sikkert.Jeg mener jo at en healer ikke kan love noe som helst og ikke kan bestemme hvor healingen skal gå. Det vi er enig i , er at opplevelser og sår setter seg i kroppen på oss og lager sykdom hvis vi ikke legger de bak oss. Han merker også denne motstanden i meg, som også andre har påpekt. Jeg stenger på en måte av , har litt motstand mot det å ta imot. Jeg tror nok at i og med at jeg er veldig åpen tar jeg inn lett andres energier og jeg blir og lett såret. Dette har gjort at istedetfor å lukke auraen min så har jeg lukket hjertet mitt for på den måten å prøve å beskytte meg.Det er dette jeg nå prøver å endre på og masse healing er da en fin ting.

Klokken 17.30 hadde jeg bestemt meg for å avslutte helgen med nok en konsert. Søndagen ble derfor en lang seanse av avslapping og healing og ro. Jeg gikk da på Krystallbollekonsert med Inge Ås. I det vi gikk inn fikk vi utdelt to små steiner. Med disse laget vi som publikum vår egen konsert ved å slå disse steinenen sammen. Det var fint å høre hvor ulike lydene var og hvor fint det var.En gjeng mennesker som slår småsteiner sammen høres kjedelig ut, men det var det slett ikke. Det var fint. D

Foran oss var det noen bylter av stoff i ulike farger, dekorativt. tenkte jeg

Under stoffene var det imidlertid elever fra Hadeland Folkehøgskole. De gjorde Qi Gong øvelser og du verden så fint det var å se disse unge menneskene gjøre disse flotte bevegelsene. Jeg ble så rørt for jeg tenkte på hvor heldig de er som får utvikle seg åndelig i så ung alder. Veldig mange av oss som nå åpner opp har jo stengt av for kanalene våre i ung alder og så måtte bruke lang til på å åpne igjen, så de er heldige.

http://www.hafos.no/

Inge Ås. Nydelig å høre når hun spiller på krystallbollene. Hun lot oss høre lyd for lyd og kjenne etter hvordan de hørtes og kjentes ut for kroppen vår. Noen lyder ville vi gjerne høre mer av mens andre følte vi ikke tilknytning til. Dette varierte jo mye fra person til person og hver lyd gikk til ulike chakra i kroppen vår.

http://www.iliana.no/grunnlegger.html

Inge Ås hadde også med seg en svensk Didgeridoo spiller, Anna Fäldt, på konserten. Vakkert samspill og herlig å kjenne hvordan kroppen vår responderer på lyd.

http://didgeridoo.se/

 http://www.iliana.no/

Etter disse vakre tonene fra krystallbollene tar jeg farvel med alternativmessen. Det er tid til å dra hjem og reflektere. Mange fine opplevelser og mye lærdom, ikke bare på messen, men også i reisen og møte med mennesker.

Jeg er takknemlig for at jeg kunne få denne muligheten.

Andre blogginnlegg fra alternativmessen

Fredag: http://lillasjel.blogg.no/1416923536_alternativmessen_fred.html

http://lillasjel.blogg.no/1416915361_time_to_open_up.html

8 kommentarer
    1. Hei 🙂 Tror du har hatt en flott helg på messen. Herlig å lese om opplevelsene dine og møtene med alle 🙂 Godt å følge hjertets vei <3 Klem

    2. Åh, så spennende. Jeg gikk glipp av en alternativmesse i Bergen i høst, må absolutt prøve å få med meg den på nyåret, høres fantastisk ut. En på jobben var på den i høst for første gang, og ble helt frelst. Veldig kjekt å lese 🙂 klem

    3. Så herlig å lese om opplevelsene dine. Du har fått utrolig mange inntrykk som må bearbeides, sorteres og fordøyes. Jeg tror jeg hadde blitt sliten av så utrolig mye påfyll av informasjon. Men jeg er ikke det minste i tvil om at dette må ha vært en spennende helg, som helt sikkert har gitt mersmak 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg