ALTERNATIVMESSEN FREDAG 21.11.14

Fredag 21.11.14

Første dag for meg på altenativmessen i Lillestrøm

Jeg er spent, første gang på en stor alternativmesse

Jeg bor på hotell, helt alene

Jeg skal gå i min egen lille boble i tre dager

Spennende

Dagen starter med at jeg møter en facebookvenn i lobbyen på hotellet

Vi har aldri møttes før, så det var kjempekoselig

 

Jeg hadde studert programmet på forhånd

Jeg ville være forberedt så jeg fikk med meg mest mulig

Noen endringer ble det underveis, for jeg var også intuitiv og lot meg lede

Jeg lot hjertet mitt fortelle hva jeg skulle

Første timen gikk jeg rundt og snuste på hva som var der, gjorde meg litt kjent

Klokken 12 startet første foredrag

Mediumskap med Adele Leyha og Naomi Sol. Velkommen til en synsk tegneseanse der Adele Leyha tegner portretter av guider/hjelpere samtidig som Naomi Sol formidler beskjeder fra dem.

Kjempespennende foredrag. Adele står med ryggen til publikum og tegner portretter. Naomi Sol forteller om disse guidene, hva de er flinke til og hva de liker. Deretter gir hun tegningen til den i publikum som skulle ha den. Det rare er at tegningene ligner de som skal ha den og alle kjenner seg igjen i beskrivelsene. Det var kjempefascinerende. Anbefales å prøve for de som får muligheten.

http://aandekommunikasjon.com/

http://naomisol.no/

Klokken 13

Lengter du etter å slippe stresset og roe ned. Ved Azaris Tommy Fredriksen

Ja, jeg lengter etter å roe ned inni meg, og var veldig spent. Vi ble ledet gjennom en meditasjon der vi skulle anerkjenne våre følelser for så å gi slipp. Akkurat der og da føtes det ikke all verden, hadde vansker med å leve meg inn i det. Når jeg nå går inn og laster ned den gratis lydfilen man kan få, kjennes energiene sterkt og det er en fin liten meditasjon. Den er ikke lang og derfor en fin øvelse for de som ikke har meditert mye fra før.

Gå inn på denne linken hvis du ønsker det og oppgi e-mailadresse så får du lydfilen gratis: http://www.senterforbevissthet.no/

Ofte kan det være sånn når man er med på noe at der og da kjennes det kanskje ikke riktig, men noe plukker vi nok opp uansett. Det kan jo være at vi lærer om det vi ikke skal inn på eller ikke liker. Det er jo også en form for bekreftelse. Det er derfor fint å være åpen til det man møter og ikke ha motstand.

Klokken 14

Shamanic drumming and meditation Tamàs Schrek, Veronika Gergàcz og Krisztina Nagy

Trommereiser er bestandig fint å være med på. Det er noe med rytmene og slagene som lett fører deg inn i meditasjonsmodus. De brukte også flere andre instrumenter.

Klokken 15

Den tantriske polaritet – om kjærlighetens og seksualitetens indre vesen. Kunnskapen om hvordan vår kropp, psyke og åndskraft er i samspill med hverandre gjennom energifeltet rundt vår kropp, auraen. Ved Lisbeth Lind. Dette foredraget handlet om at vi må leve livet vårt i kjærlighet, sann mot eget hjerte.

http://www.aruna.no/show.asp?page=goxpage00000002.html

Klokken 16 var det faktisk en timeout med litt mat, det er travelt dette. Fikk med meg noen sanger på Cafescenen av Tron Syversen med vokalist Helene Edler Lorenzen. Tron Syversen skriver vakker meditasjonsmusikk og Helene har en vakker stemme som passer til. De to bruker å ha lydhealingkonserter sammen med Runar Halonen.

http://www.tronmusic.no/

Klokken 17 var det foredrag med Chris James –  Discover your natural voice. Her ble vi tatt med på øvelser der vi sang toner og kjente hvordan de tonene vibrerte og påvirket kroppen vår. Det var nydelig. Veldig frigjørende. Anbefales.

http://www.chrisjames.net/

Klokken 18 skulle jeg på et nytt foredrag, men det var avlyst så istedet fikk jeg med meg konserten på Cafescenen med Egil Fylling og Jeanette Angell. De bruker også navnene Vihanga og Shavana. Du verden det var nydelig. Cd-en ble en av skattene som ble med meg hjem. Legger ved en lydfil av Egil Fylling her, selv om det ikke er på denne platen. Det er ikke lagt ut noe på youtube enda fra den nyeste platen.

http://www.egilfylling.no/

Den nyeste cd-en, veldig vakker

Jeg møtte en venninne og siste timen gikk vi og ruslet rundt og samlet inntrykk. Det er mye å se på messen, mye humbug og mye fint. Legger ved bilder av de skattene jeg tok med meg hjem.

Da var første dagen over og jeg følte nok at dette kun var åpningen, at det var mer dyptgående ting på gang. Jeg tuslet meg tilbake på hotellrommet, så Idol fra senga og bare slappet av og gjorde meg klar for ny åndelig maraton neste dag.

 Den vakre kortstokken

Jeg skulle ikke ha bøker trodde jeg, men selvfølgelig ble det noe impulskjøp, 30 kroner, det må vel gå bra

Og så kjøpte jeg den nyeste boken til Märtha Louise og Elisabeth Nordeng.

Og et par nydelige glassengler som minne

#alternativmesse #Chris James #Egil Fylling # Tron Syversen #Adele Leyha #Naomi Sol #Lisbeth Lind #Azaris Tommy Fredriksen

4 kommentarer
    1. frodith: Ja, jeg er litt svak for sånne glassting som blir så fin når lyset slipper gjennom, tenkte å ha de på healingrommet mitt. Jeg husket ikke på at jeg kjøpte noen sånne lykter i Hellas og har ikke fått hengt opp dem heller for det er en liftgardin der,hehe Gardinen vil jo dekke pynten så de ikke vises, så jeg får tenke litt:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg