SKAP DIN EGEN FERIE

Jeg har akkurat landet i godstolen min foran pc-en min

2,5 uke på farten, både i Norge og flere andre land

Jeg har vært på cruise i Middelhavet

Bilder og rapporter kommer etterhvert

Først må man dale litt

 

Ferie kan være så mangt

Det viktigste med ferie er at man får en timeout fra hverdagen

Da må man legge opp til noen fridager der man gjør noe annet

Det må ikke koste mange kroner

Jeg har prøvd det å ha dårlig råd

Jeg vet hvordan det føles på kroppen

Nå er jeg så heldig at den tiden er over

Likevel husker jeg godt hvordan det var

Man visste nøyaktig hvor mange kroner man hadde å rutte med til neste lønn

Det var ikke mye som skulle til for å ødelegge budsjettet

En barnebursdag med gave kunne være nok eller et uventet tannlegebesøk eller en doktortime med medisiner

 

 

Det er derfor viktig å fokusere på det gode

Ikke grave seg ned i det som ikke kan være mulig akkurat nå

Det er mye man kan gjøre som ikke koster stort

Små turer i naturen med telt og fiskestang kan være sjelebot for mange

Besøk hos familie og venner andre steder i landet

Badetur i fjøra med nistepakke

Det må ikke være de store reisene eller opplevelsene

Når barna var små hendte det seg at vi satte opp telt i hagen

Da hadde vi med mat og lekte at vi var på tur

Vi koste oss da også

 

For meg er det blitt mer og mer viktig å skape min egen hverdag

Tenke de gode tankene

Tenke på hva jeg vil ha mer av, istedenfor det jeg ikke har

Jeg må bare innrømme at jeg tror mer og mer på loven om tiltrekning

Det at vi tiltrekker oss det vi fokuserer på

Når jeg ønsker meg noe, da fokuserer jeg sterkt på det

Jeg bruker det i alle mulige situasjoner

Alt fra å ønske meg en parkeringsplass i en by, til at det skal slutte å regne når jeg går ut av bilen

 

 

Jeg hadde et vakkert møte med en facebookvenninne i sommer

Når vi skulle gå fra kafeen, øste regnet ned

Hun hadde åpen barnevogn, for det var strålende vær når vi kom

Hun skulle bare handle litt først

Mens hun handlet, ba jeg om oppholdsvær til hun var ferdig

Da sier jeg:  takk for at det er fint vær og kjenner på følelsen det er når sola skinner

Sier jeg derimot at jeg ikke vil ha mer regn, ja da får jeg regn

Universets lover kjenner ikke til ordet ikke, det gir oss det vi tenker på

Skyene delte seg og vi fikk strålende sol

På cruiset hadde vi en dag regn når vi stod opp

Jeg skulle være på båten den dagen og ønsket meg sol

Jeg sa til de andre at nå  har jeg bedt om sol og den kommer før det går en time

En time etterpå var skyene så godt som borte og solen strålte ned til oss

Det hadde vært grått og tungt og regn timen før

Når mine sønner er ute og kjører bil, tenker jeg ikke på hva som kan skje med dem i trafikken

Jeg fokuserer på hvor fint det er at alt går bra

 

Dette høres kanskje dumt ut for noen

Tilfeldigheter sier du

Ja, kanskje det

Det kan jeg ikke påstå

Det jeg kan påstå er at etter at jeg begynte å fokusere sånn, glir ting lettere

Uforståelig kanskje, ja, kan være enig i det

Men ofte er det mer som om det skjer mirakler

Ting ordner seg, legger seg til rette foran meg

Derfor oppfordrer jeg alle til å prøve

Det er til og med helt gratis

Det er mange klipp på youtube om akkurat dette

Loven om tiltrekning

Funker for meg

I dag

For de som ikke har lest det, har jeg her et innlegg om hvordan jeg drar innpå meg det jeg ikke vil ha

http://lillasjel.blogg.no/1397161842_fryktls_fiasko.html

Ps. Og for all del, vi skal ikke tro at alt som skjer oss er selvforkyldt.

Da tråkker vi rett i fryktfellen på et øyeblikk

Noe av de vi opplever er helt uungåelig og ting vi skal igjennom rett og slett

 

6 kommentarer
    1. Der er du tilbake igjen ja, 🙂 Og gleder meg til å høre litt mer om ferien også 🙂 Selv om jeg VET den var bra, for den gjorde du jo bra 🙂 Godt med en sånn innstilling, jeg vet <3

    2. Så fint innlegg. i dag er jeg også tilbake fra fire uker på ferie, så nå gjenstår vasking og rydding før jeg begynner i jobb igjen på fredag, etter ett helt år med fri. Gleder meg til å treffe alle igjen, og la hverdagen komme tilbake 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg