ÅNDELIG VRØVL OG BULLSKITT


“Upgrading the energetic field of my body, mind, and spirit to the thriving energy of Mother Earth and the Divine Consciousness of Oneness is a wonderful daily exercise for my soul. I am at one with all that is.”

~ Dr. Darren R. Weissman

http://www.facebook.com/JustChanneling

Jeg har jo bestandig vært en liten obsternasig liten frøken som har stukket nesen min borti alt

Ja, kanskje er obsternasig er et fremmed og lite brukt ord

Det betyr å være litt frempå, litt frekk, litt motstridig, gå mot strømmen og kanskje blande seg inn i ting de ikke har noe med

Barnepiken jeg hadde, fortalte at det kunne være en sann pest og  plage å måtte passe meg til tider

Jeg spurte og grov om alt og var aldri fornøyd med svarene

Hun prøvde å svare så godt hun kunne, men jeg fortsatte å spørre jeg

Ja, men hvorfor det da, hvorfor er det sånn

Jeg var veslevoksen og ville helst være med på alle voksne samtaler

Jeg visste jo alt, eller ville vite alt

Og jeg var helst uenig

 

Det er jeg mye enda jeg

Uenig

Jeg elsker å være uenig

Det er ikke det at jeg vil være uenig for å være ekkel

Det ligger bare i min natur å skulle vite mest mulig

Hvis man er enig om alt, da lærer man ikke noe

Prøver man derimot å se ting fra flere sider, da gjør man mange rare oppdagelser

Blant annet kan man oppdage at man tar feil

Det er jo ikke moro, sier du

Jo, jeg synes det er moro og jeg, det vil si når jeg har fått fordøyd det litt

Hvis du kan forklare meg meg noe og vise til at jeg tar feil, da har jeg jo lært noe nytt

Det må dog sies at det er ikke så enkelt bestandig da, å få meg stille lenge nok til at jeg får hørt alle ordene du har ås i

Jeg er som regel så ivrig at jeg prøver så godt jeg kan å snakke i munnen på deg

Jeg er nemlig så redd for å glemme hva jeg skal si, at hvis jeg venter for lenge, ja da kan  det være vekk

Og det er bestandig så viktig og så fornuftig det jeg har å komme med, at jeg må bare få sagt det

Tror jeg selv da

Når jeg treffer likesinnende, da blir jeg overlykkelig, da kan vi prate i timesvis

Om en er enig eller ei, nei det er slett ikke viktig

Det viktigste det er å lære, og det å funderre over ting

Jeg elsker å fundere og se hvordan ting henger sammen

 

Ja, da forsvant fingrene på tastaturet så fort igjen at det ble en avhandling før jeg kom i gang, i dag også

Som vanlig

Det jeg skulle si var at når det gjelder åndelighet og spiritualitet, kom jeg litt sent på banen

Jeg trror nok at jeg var spirituell og forskende som barn, men stengte tidlig av

Jeg hadde og en del kunnskap om ting, som jeg ikke vet hvor det kom fra

Jeg brukte å være med en bonde og plukke poteter i høstferien på skolen

Jeg traff denne mannen her en dag og lurte på om han husket meg, fra da vi plukket potet

Ja, han husket meg, men ikke fra at vi plukket potet, men gulrot

Jeg hadde da som barn, fortalt han at han kunne bare knekke gresset av gulrøttene, istedenfor å skjære det av

Det gikk dobbelt så fort og sparte de for masse arbeid

Han sa at etter det, så stod de aldri og skar gresset av gulrøtter med kniv lenger

Han var så forbløffet over denne lille viktigperen av en jentunge, at han glemte det aldri

 

“To offer no resistance to life is to be in a state of grace, ease, and lightness. This state is then no longer dependent upon things being in a certain way, good or bad. It seems almost paradoxical, yet when your inner dependency on form is gone, the general conditions of your life, the outer forms, tend to improve greatly. Things, people, or conditions that you thought you needed for your happiness now come to you with no struggle or effort on your part, and you are free to enjoy and appreciate them – while they last. All those things, of course, will still pass away, cycles will come and go, but with dependency gone there is no fear of loss anymore. Life flows with ease.”

~ Eckhart Tolle

http://www.facebook.com/JustChanneling

 

Og da dro jeg enda en gang avsted i tankene her og ordene

 Ja, det var åndelig vrøvl og bullskitt det skulle handle om

Jeg var en godt voksen dame i 40 årene før interessen for det spirituelle tok form

Jeg var skeptisk og hadde vel aldri tenkt tanken på at jeg hadde noen sånne evner

Ikke visste jeg vel helt hva jeg trodde på av det heller

Jeg er faktisk skeptisk til det meste jeg, til det motsatte er bevist

Det var denne drivkraften inni meg da, som jeg fortalte om i går

http://lillasjel.blogg.no/1366015603_s_vakre_spor_dine_tan.html

 

Den pusher meg sakte men sikkert fremover likevel, uten at jeg helt forstår det

Ungene ble litt større,jeg fikk litt mer tid for meg selv og leste mer

Den første åpenbaringen min var kanskje en bok av Anne Jones, slipp kjærligheten inn

Da oppdaget jeg at jeg hadde stengt av hjertet mitt

Jeg turde ikke helt å slippe kjærligheten og gleden over livet inn i hjertet mitt

Jeg var så redd for å miste

Som 11 åring mistet jeg min far, brått og brutalt ble livet snudd opp ned på et øyeblikk

Jeg tror jeg aldri fikk sørget og stengte derfor alt inne i meg

Det at livet ditt blir endevendt sånn,  gjør at ingenting blir trygt lenger, hva venter det deg i morgen

Man skal være forsiktig med barn, å dra føttene under dem, da skal de følges opp så de har trygghet så godt det lar seg gjøre

Jeg fortviles ofte den dag i dag at barna ikke blir fulgt bedre opp mange steder når de går igjennom sorg

I dag er det og mye oppbrudd i hjemmene, nye familiekonstellasjoner og jeg synes barna ofte blir glemt i de voksnes verden

The key is to be in a state of permanent connectedness with your inner body – to feel it at all times. This will rapidly deepen and transform your life. The more consciousness you direct into the inner body, the higher its vibrational frequency becomes.

— Eckhart Tolle

http://www.facebook.com/JustChanneling

 

Jeg føler at det å lese den boken var liksom starten

 Jeg følte ting falt på plass

Jeg hadde startet på en reise

Ja, jeg så vel ikke det den gangen men jeg ser det nå

Sånn har det gått fremover steg for steg

Drivkraften, enten den nå er i meg eller et eller annet sted i universet, det dytter meg fremover

Noen ganger sakte og forsiktig, andre ganger med et smell og et stort byks

Etterhvert fant jeg ut at det skjedde såpass mye at her måtte jeg lære meg å være litt stille

Det var en ny oppdagelse, det å være stille om noe som fasinerte meg så sterkt

Jeg som er så engasjert og elsker å snakke om det jeg brenner for

For det første oppdaget jeg jo sporenstreks at man måtte velge med omhu hvem en snakket med om det

Nå er det jo en helt annen verden, nå er det flere og flere som er interessert

Jeg visste heller ikke hva jeg skulle tro og ikke tro og sånn er det den dag i dag

Jeg er skeptisk til mye før jeg kjenner inni hjertet mitt gjenkjennelsen, og vet at det stemmer

Det er likevel ikke alt man kan sette ord på når det gjelder åndelige opplevelser

De opplevelsene som føles så store inni en,smuldrer på en måte opp, når en setter ord på dem

Hvis man i tillegg plumper ut med det til feil person, ja da føles det enda mer tråkket på

Heildigvis er jeg så heldig at mennesker blir ført til meg, så jeg kan snakke om det som jeg føler skal snakkes om

Det er deilg å møte menneskesjeler du bare kjenner du er ett sammen med

 

Ja, det å være ett,er nydelig- oj,  ja, nå husker jeg hva jeg egentlig skulle skrive om

Nå holdt jeg på å dra avgårde igjen

Åndelig vrøvl og bullskitt, ja

Ja, det er sant, for på den veien jeg har gått og fortsatt går, der er det mange åndelige opplevelser

Det er det faktisk ikke alle som er så glad for

Mange er sinte på spiritualiet og åndelig tankegang

Energier, liv etter døden, healing, det å se og det å vite ting du ikke er blitt fortalt

De sier at det er umulig

Og som det eneste emnet i verden kan jeg si at det er helt i orden at du tror på noe annet enn meg

Kan vi ikke bare være enig om at vi er uenig

Dette er et tema som vi ikke kan enes om

Kall det gjerne åndelig vrøvl og bullskitt du, men drivkraften i meg, pusher meg likevel videre, gjenstridig som jeg er

For jeg har et hjerte inni meg og en sjel, og de to sammen, de  vet hvilken vei jeg skal

I dag

 

Listen to your being. It is continuously giving you hints; it is a still, small voice. It does not shout at you, that is true. And if you are a little silent you will start feeling your way. Be the person you are. Never try to be another, and you will become mature. Maturity is accepting the responsibility of being oneself, whatsoever the cost. Risking all to be oneself, that?s what maturity is all about.
~ Osho
Art © Karol Bak
Rivers in the Ocean


Hvis du ønsker å følge med på litt åndelig vrøvl og bullskitt, klikk gjerne liker på Lillasjels facebookside:http://www.facebook.com/Lillasjel

6 kommentarer
    1. Blir så glad inni meg når jeg ser at du har lagt ut en ny post. Hehe, og jeg smiler av det du skriver. Du er en fantastisk dame du, og det lyser lang vei i gjennom det du skriver. Kjenner meg så godt igjen i det med obsternasig..og at jeg fikk svar på ting jeg lurte på fra andre enn dem på jordplanet, det er helt sikkert. Jeg sluttet å spør etterhvert, for jeg ble nok både “slitsom” og krevende for omverdenen, slik at jeg heller stilte spørsmålene inni meg. Slik som jeg gjør når jeg kanaliserer eller renser hus. Da bare “kommer” svarene til meg:) Ganske kult syns jeg. Og jeg er helt enig at vi må få være enig om å være uenig, vi er forskjellige. Men èn vakker dag får dem som avfeier det bullskittet det også bekreftet, at det ikke er no bullskitt, enten de vil eller ikke. DET er GØRRkult hihi

    2. Mariann Eikelia: 🙂 Ja, jeg er fortsatt en liten nesevis, obsternasig liten frøken inni meg. Jeg hopper fortsatt fra det ene benet til det andre mens jeg nynner,hehe. Småpiken i meg har endelig fått sluppet ut og det er hun takknemlig for,hun blomstrer nå:) Ingen skal få kneble henne lenger, hun er blitt for sterk og trygg på seg selv. jeg husker veldig lite fra barndommen min, nettopp fordi jeg stengte så grundig av, men jeg håper det kommer litt etter litt. jeg har litt lyst til å huske litt mer om hvem jeg var og forholdet til min far, jeg husker så lite utenom at jeg var pappajente og han var nok tryggheten min. Det kommer vel når det skal, hvis det skal:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg