SÅ VAKRE SPOR DINE TANKER LAGER

Blogghistorikken min er litt underlig

Jeg har jo aldri egentlig tenkt på å skrive

Jeg har likevel bestandig hørt at jeg er så flink med ord

Det har jeg sett, jeg har sett at ordene kommer lett til meg

Jeg greier å sette ord på situasjoner, følelser, og opplevelser

Jeg har likevel ikke skrevet noe annet enn noen  få taler i bursdager

Det var etterhvert flere som sa jeg skulle ha begynt å skrive

Du skulle ha skrevet blogg du vettu

Blogg, hva er det

Jeg hørte stadig vekk i mediene om blogger, men satte meg ikke inn i det

Jeg leste heller ingen, jeg visste jo ikke hvor de var heller

Rumi

Nå har jeg en merkelig drivkraft inni meg

Den drar meg på en måte dit jeg skal uten at jeg er helt med

Jeg tar liksom ikke beslutningen selv, jeg lar meg bare lede

Det var sånn med healingen og

Ja, jeg kjenner at jeg har varme hender ja, men heale nei, ikke jeg, det kan jeg ikke

Plutselig tar jeg meg i å prøve dem på den ene etter den andre, både de frivillige og de mer nølende

Det var nesten så jeg kastet meg over dem til slutt, når jeg først hadde forstått at det var noe spennende der å lære

Jeg skulle likevel ikke drive med det noe mer liksom

Likevel bestiller jeg meg benk

Det er opphørssalg hos en møbelbutikk og jeg drar dit for å se på en liggestol

Plutselig har jeg tatt i bruk et rom til healingrom og jeg elsker det

Ting faller på plass, føles godt inni meg

Jeg har døren dit stående åpen, for på en eller annen måte gjør det meg godt å se rommet

 

Så var det skrivingen

Blogg

Jeg nevnte det til en fb venn at jeg lurte på det med blogg, men visste ikke helt hvordan det foregikk

Han gav meg adressen til blogg.no

Jeg kikket inn og skjønte ikke stort, er ikke noe sånn veldig dataekspert

Jeg registrerte meg der likevel

Jeg hadde skrevet et innlegg til et magasin og brukte det som første innlegg

Da begynte hjulene og rulle liksom

Famlende og med mye stønning for å få til litt design

Jeg har jo ikke hatt så mye energi dette året, så jeg kunne ikke streve for mye, for da ble jeg fort sliten

Bare det å finne navn var rart, for når jeg prøvde meg på navn, da var de allerede brukt

Så dalte Lillasjel ned i hodet mitt

I en drøm en tid tilbake, kom noen bort til meg og sa Lillasjel

Det var hele drømmen

Den var så merkelig at jeg husket det når jeg våknet

Ordene kom og ut på en merkelig måte

Jeg har vært så pirkete på tegnsetting og setningsoppbygging bestandig

Plutselig tar jeg meg i å skrive korte, ufullstendige setninger og nesten uten tegn

Jeg grublet fælt på dette, fornuften i meg sa at dette går ikke an

Drivkraften inni meg insisterte på at  det var på denne måten det skulle gjøres

Kun ved matblogger og humortekster, som er annerledes, vil fingrene skrive på  normalt vis

 

http://www.facebook.com/observingthesoundsoftheworld?fref=ts

Denne rare drivkraften inni meg la ting til rette etterhvert

Ordene falt ned i hodet mitt, temaene

Det undret meg

Hvor kommer de fra

Jeg merket at det gjorde godt

Denne måten ordene jobber med en, mens en skriver

Jeg kjenner at det endrer meg

Denne kontakten med andre mennesker ordene gav meg

Det å merke at ordene jeg skriver til meg selv, også griper andre

Det var så fint men og litt skummelt

Jeg vil jo ikke tre noe ned over hodet på noen

Og jeg vil ikke såre noen

Samtidig merker jeg at jeg har mye på hjertet

Jeg lærer så mye selv av å skrive ned disse tankene

Jeg lærer at mine ord kan ikke såre andre

Hvis de blir såret er det fordi de tolker det sånn

Jeg må stole på at ordene som kommer blir riktige

Kanskje ikke for alle, men for akkurat den de skulle nå

Jeg kan ikke si hvor takknemlig jeg er for at folk liker det jeg gjør

Det gjør så inderlig godt langt inn i sjelen

Det har nok vært drivkraften til at dette har fått utviklet seg

Jeg bukker derfor ærbødig i takknemlighet for alle de som har hjulpet meg fremover både med ord og bilder

 

Så vakre spor dine tanker lager, var det en som skrev til meg

Da gråt jeg

Det var så fint

Tenk at mine tanker kan sette spor

Etter det ble det enda litt endret

Da ble jeg enda gladere i bloggen min

Drivkraften i meg pushet den litt fram

Jeg ble oppfordret til å lage facebookside der folk kunne følge meg

Jeg hadde ikke tenkt så langt at man kan klikke liker ,og på den måten følge bloggen min, uten å måtte legge meg til på facebook

Det hadde jeg ikke tenkt, enda jeg gjør det hos andre, merkelig hvor treg man er noen ganger

Men det rare er at det da er en drivkraft som pusher dette frem

 Jeg er blitt mer og mer glad i Lillasjel

Tenk å lage en Lillasjel blogg, jeg som aldri har likt lilla

Slik er drivkraften i oss hvis vi lytter

Jeg har en lilla sjel, jeg har aldri likt lilla, jeg har ikke likt meg selv

Smått om senn har jeg lært meg å bli glad i meg selv, jeg er blitt glad i lilla

Nå vet jeg at Lillasjel er kommet for å bli

Hvor lenge, det vet jeg ikke

Nå er jeg mer bevisst, dette er blitt barnet mitt, jeg er ikke redd for å vise meg frem lenger

Jeg har jobbet med salg i hele mitt liv og jeg kjenner at jeg har begynt å selge den

Jeg er ikke redd for å be folk  like meg eller dele meg

Jeg ser at ordene er til for å deles

Jeg er blitt tryggere og gladere

Jeg holder på å bli meg selv, sånn som jeg egentlig er inni meg, Lillasjel

“Imagine that the world needs your inner truth, a truth that does not belong to anyone but you!!

But nevertheless, they are all waiting to hear YOUR voice..”

–Pearl Shanti ♥

http://www.facebook.com/PearlShantiLodurLionheartHappyCrazyAndMe

 Lytt til dere selv

Finn drivkraften deres

Lytt til hva sjelen ønsker for dere

Den vet mye bedre enn dere selv hva dere ønsker innerst inne

Den vet hva styrken deres er, selv om dere ikke ser det, om dere tviler

Den dytter deg forsiktig i riktig retning, hvis du bare er litt flyttbar

Står du stolt og traust i mot, kommer du ingen vei

Lytt

Lytt godt etter, ofte er det kun en stille hvisking

En lengsel inni deg

Du har noe der som vil ut, noe som vil vise hvem du er og hva du skal bruke livet ditt til

Lytt

Lytt godt etter og la deg forsiktig lede inn på det som er din vei

I dag

 

  http://www.facebook.com/SpiritualBlissPage?fref=ts

Du finner meg på facebook hvis du vil “like” meg: http://www.facebook.com/Lillasjel

18 kommentarer

Siste innlegg