Vurderer bytte av PT og treningssenter

Vurderer bytte av PT og treningssenter.

Ja, seriøst, dette er hårda bud altså.

Jeg er jo vant til å ha dagen helt for meg selv.

Drikke kaffe, lage meg frokost i 11~tiden.

Varme meg noen rester ut på ettermiddagen når sulten tar meg.

Lese boken min og bare slappe av.

 

Men nå?

I dag kom han durende inn på soverommet og slo på lyset.

Hvorfor skrur du på lyset sier jeg.

Jo, nå måtte jeg stå opp.

Klokka va 08.30.

Det er tidlig det for meg.

Han dro jo ut på sjøen klokka 6.

Mannen er jo gal.

Kg-vis med lyrfilet venter.

Hvordan skal dette ende?

 

 

Heldigvis fikk jeg ordnet litt sånn naturellhusholdning der man bytter varer.

Jeg får så mye av ei venninne, selskapsdamen og trener 2.

Egg, salat, agurk, tomat, chili med mere.

Nå kunne hun få fisk med oss.

Hun kom og hentet en stor pose og produserte både fiskepudding, ball og fiskekaker.

Og jeg fikk 3 på egg nå også.

Egg skal heldigvis ikke fryses, for nå nærmer deg seg fullt.

Og det blir fisketur i morgen også.

Han nådde akkurat å si det før han fauk ut dørene her.

Middag halv 5, ropte han og for avgårde til snekring.

 

 

 

Fiskeboller i dag.

Samme oppskrift. Jeg bruker foodprosessor.

500 gr lyrfilet, ca 1/2ss salt, i klype pepper, 1 egg, 1,5 dl fløte.

Kjør fisk og salt seigt først, deretter et egg blandes inn, før du sper med fløten.

Så lar jeg de trekke, mens jeg lager ny porsjon deig.

Trekkes ca 20 min. Prøv en og se. De blir ganske raskt ferdig.

Jeg lot 2 gulrøtter og litt purre være med, for kraften må en ta vare på.

Den blir nydelig i hvit saus.

 

Beste jeg har smakt.

Luftige og gode, med kun fisk, salt, pepper, egg og fløte

Pakkes i doble poser med ca 550 gr boller og 1,5 dl kraft.

Det blir nydelig saus.

Litt rogn ble det i dag også.

 

10 pakker fiskeboller.

 

Treningssenteret ryddet og rent.

En fin måte å være trener på.

Sette meg i arbeid på denne måten.

Men han lover på tro og ære at nå er det snart fiskeslutt.

Og i helga skal vi på hotelltur.

Årsfest i Kristiansund. Det  blir kjekt

Og hva får vi servert? Jo, bacalao.

Åja, fisk ja, det blir nok godt.

Nå er alle spor borte.

Rent og pent, helt til i morgen.

Nå skal jeg nyte freden med treneren ute av huset før jeg må lage middag.

Middag?

Fiskeboller, haha

I dag

 

2 kommentarer
    1. Ja nei… her er det bare å henge i strikken forstår jeg 😀 !!! Men så herlig å få fersk fisk rett hjem da!!! Mmmm drømmer om hjemmelaget fiskekaker! Lag deg en strålende torsdag 🙂 Han har vel vært ute og fisket denne morgenen også? 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg