Vil du ha et tips om god medisin?

 

 

Jeg har oppdaget noe ikke alle andre har.

Jo mange har nok det, men jeg tror de fleste ikke skjønner helt betydningen den har for kroppen.

Jeg snakker om gleden.

De fleste kjenner nok hvor godt det er for kroppen når man føler glede.

Vi blir lettere til sinns fordi hjernen produserer de gode hormonene.

Derfor inviterer jeg nå til en ekstra innsats.

 

Vi kan nemlig skape glede.

Det er helt gratis og tilgjengelig overalt.

Det ene tipset er takknemlighet.

Takknemlighet er en maskin som produserer glede.

Den kan du skru på om morgenen og den kan stå og dure og gå hele dagen.

Og alle har noe å være takknemlig for.

Det må slett ikke være de store tingene men like gjerne de små.

 

Jordbær og rabarbrakompott med vaniljesaus.

Nam, hvilken glede.

 

Solen og sommeren som varmer sjela.

En bestemor snuppedupp som kom inn døren.

Nylagd blåbærsmoothie.

En liten pus som ligger og sover.

Jeg inviterer dere også til å glede dere på andres vegne.

Dere kan nemlig få glede dere på mine vegne.

Kroppen min fungerer nemlig bedre enn den har gjort på lenge.

Tapping av jern og en økning av stoffskiftemedisiner, har gjort underverker.

Det er herlig å kjenne at sandsekken er lettere å bære, at sirupen i kroppen er tynnere.

 

 

 

I Krimbøkergruppa på Facebook så jeg denne glade damen.

https://www.facebook.com/groups/795418894238330/?ref=share

Hun heter Tove Taalesen.

Jeg har aldri møtt dama, aldri snakket med henne heller.

Men hun la ut dette bildet fordi hun var så glad fordi hun har gitt ut bok.

Ja ikke har jeg boken heller, så jeg kan ikke si om jeg liker den eller ei.

Men i denne sammenhengen, spiller ikke det noen rolle.

Hun delte sin glede og jeg lot meg glede på hennes vegne.

Jeg kjente inni meg hennes begeistring.

Er ikke det fint eller?

Det er bare rett og slett fantastisk.

Ikke nok med at du kan glede deg på egne vegne, være takknemlig for det du har, men i tillegg kan du bruke andre for alt det er verd.

Det er nesten som et eventyr.

Og det har en fantastisk effekt på kroppen.

Bare prøv ordene.

Jeg er takknemlig

Jeg er glad

Er det ikke mer som et mirakel?

I tillegg eller istedetfor å springe etter pomemon, selv om det sikkert også er til glede, så bli med og jakte på gledene.

Fortell noen at du gleder deg på deres vegne.

I dag

 

 

Ps, her er boken Tove Taalesen har gitt ut. Dronningen heter den.

 

 

I dag er jeg så stolt!
Krimboken min «Dronningen» er i bokhandel.

Som mange andre har jeg drømt om dette fra jeg var ti år, men aldri turt før nå. Det ligger tusenvis av timer bak, frustrasjon og fortvilelse!
Om noen av dere tar sjansen på å lese den, setter jeg stor pris på alle tilbakemeldinger.

«Dronningen»
Hun er dronningen av Norge. Hun er familiens overhode. Makten, tronen og slottet er hennes liv.
I den underholdende og intenst spennende krimromanen – Dronningen – møter leserne en verden som for de fleste er ukjent. En lukket verden som forfatteren lar deg oppleve fra innsiden.

Hvem er jeg:

Tove Taalesen begynte som Norges første kvinnelige lakei for det norske kongeparet DD. MM. Kong Harald og Dronning Sonja i 2007. Det har blitt hevdet at hun var den første kvinnen i verden som fikk tittelen lakei ved et kongelig hoff. Hun arbeidet ved Det kongelige hoff over ti år, frem til september 2018.
Taalesen er utdannet ved Universitetet i Oslo og Handelshøyskolen BI. Hun arbeidet senere som HR direktør ved en av de største restaurantgruppene på Aker Brygge.
Hun vokste opp på Konnerud i Drammen, og er nå bosatt på Tjuvholmen i Oslo.

2 kommentarer
    1. Tusen takk for hyggelige ord du har skrevet!
      Du har så rett – glede og takknemlighet er så utrolig viktig i hverdagen vår!
      Jeg er fortsatt like glad i dag:)
      Ønsker deg en fortsatt fin sommer!
      Tove

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg