Vi mennesker har ofte så mye sinne i oss

 

 

Vi mennesker har ofte så mye sinne i oss

Vi koker over av irritasjon over andre eller over ting som ikke går vår vei

Jeg lurer ofte på hvorfor vi er sånn

Er det fordi vi skal lære om disse følelsene

Med min tro så er det ganske logisk

Jeg er  en grubler av natur, elsker å fundere på oss mennesker

Jeg tror  vi er kommet her i menneskeskikkelser for å lære

Lære om følelser, både de gode og de onde, lyse og mørke

Der vi kommer fra og dit vi går, der har vi ingen fysisk kropp med en hjerne som prøver å styre

Der snakker vi med hjertet, der ser vi helheten

Her vi trasker rundt på jorden innrammet i et hylster vi sjelden føler oss hjemme i, ja her er alt annerledes

For å utvikle sjelen vår trenger vi derfor å lære om følelser, lære om det å være mennesker

Da kan vi ikke møte bare solskinn og glede

Et sånt typisk eksempel på menneskearten, møtte jeg på cruise en sommer

På sjødager når alle er ombord, kan det være fullt på soldekk

Solstolene står tett og nå er vi ikke så glad i å ligge tett inntil fremmede, så noen cm liker vi å ha

Jeg fant en fin plass med bare 8 senger, det lå en dame der fra før, nummer 3 fra venstre.

De to sengene til venstre for henne var ledige, ingen håndklær der og jeg tenkte flott, de passer meg og gubben

Nå ønsket jeg ikke å ligge tett inntil denne fortryllende skapningen, og siden det lå kun håndklær, ingen kropper på de andre sengene, tok jeg gladelig jobben med å flytte dem

Det gikk jo fint, jeg startet til høyre og dro en etter en bortover så vi fikk litt plass mellom

Helt til jeg kom til min skjønne nabo

Hun ropte opp, passe sint, og ba meg ikke flytte sengen til hennes mann , for den skulle være sånn

Ja, nå trengte jeg egentlig ikke å flytte den,for den var allerede flyttet, men…….

Jeg blir jo forundret, som jeg bestandig blir når jeg møter sånt sinne over noe som bare er positivt

Først blir jeg da stående litt, jeg faller litt i staver av forfjamselse, venter ikke motstand liksom

Jeg prøver meg så på stotrende engelsk at jeg ville bare gjerne lage litt plass mellom oss

Nei, her skulle det ikke være noe plass.

Her var sengene som hun ville ha de

Javel, tenkte jeg, her har jeg møtt overmakten

Så der lå vi, på 8 senger, der kun to var plassert  helt sammen, nemlig min og hennes

HIhi

Ja, jeg kan ikke for det , men for meg blir det rasende morsomt

Der er hun så opptatt av å hevde sin plass, sin mening, at hun ser ikke at hun gjør det mer ukonfortabelt for seg selv

Der lå vi hun og jeg, som to turtelduer

Ja, dere ser det for dere, gjør dere ikke

 

 

Først tenkte jeg ………Hevn

Er ikke det første tanken som faller ned i hodet vårt når vi føler oss urettferdig behandlet

Hvordan kan jeg bevise for henne at hun tar feil

Skal jeg sveive borti henne hver gang jeg snur meg

Skal jeg veive litt med boken min

Demonstrere litt ekstra

Jo da, innrømmer det lett, at jeg planla noen ekstra manøvrer til venstre

Heldigvis tok jeg til vett

Jeg pratet strengt med meg selv

Nå må du ikke synke ned på samme nivå

Vil du bli likedan som henne

Vil du bli like blind og se at du bare lager mer negativitet rundt deg

Kos deg heller du vennen min

Kos deg i solen med boken din, nyt livet

Det er nok med en sur dame på linja

Men må nok innrømme at jeg smilte ekstra bredt når hun dultet bort i meg og ba så pent om unnskylding

Hadde hun lært noe om jeg var likedan som henne

Lærte hun noe nå, nei det vet jeg ikke

Jeg kan ikke lære noen andre noe, jeg kan kun lære selv

Om noen oppfører seg litt dumt, gjør ikke du likedan

 

Vev heller med tråder fra hjertet

Prøv å se ting fra den gode siden

Ja, jeg vet at vi ikke klarer det hele tiden

Kunne vi bare gjøre det noe mer enn i dag

Kunne vi bare øke prosentandelen for gode tanker noen prosent opp

Kunne vi bare bli litt mer bevisst så vi ser når vi sparker ben under oss selv

Ingen er bedre enn noen annen, vi er nok sur engelsk dame, blind for egen oppførsel, innimellom, alle sammen

Hver en prosents økning av godhet som strømmer fra hjertet vårt, gjør teppet vi vever, teppet som heter livet, rikere

Rikere på glede

Rikere på kjærlighet

Rikere på gode opplevelser

På den måten skaper vi vår egen hverdag

Vi gjør den så god som vi bare kan

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg