Vi kan ikke hjelpe deg hvis du ikke hjelper deg selv

Vi kan ikke hjelpe deg hvis du ikke hjelper deg selv.

Når jeg jobber med meg selv, skriver jeg.

Da får jeg en innsikt jeg ikke har bevisst.

Hvor det kommer fra, vet jeg ikke.

Kanskje er det fra en verden vi ikke ser eller kanskje er det fra underbevissheten.

 

Det dukker opp ord og bilder i hodet mitt.

Det er som om det bare faller ned.

Når jeg begynner å skrive eller når jeg snakker, blir ting vist meg.

Både når jeg jobber med andre i healing og hos meg selv.

 

Ofte når jeg jobber med noe, kommer det i etapper.

Jeg skriver og er ferdig, men etter en stund kommer det mer.

Det er som om det er et tema det skal skrives om.

Jeg skrev nettopp dette:

Jeg har sluttet å puste

 

Så er jeg ferdig med det.

Jeg sitter og spiller litt på iPaden  og så hører jeg:

Vi kan ikke hjelpe deg hvis du ikke hjelper deg selv.

 

Nemlig.

Slik er det.

Hvis vi vil ha forandring, må det gjøres endringer.

Vi må gjøre de endringer som er riktig for å komme videre.

Det er ingen som gjør jobben for oss.

Vi kan ikke sitte med hendene i fanget og vente på at ting skjer.

Og vi kan heller ikke skylde på alle andre

Vi må gjøre endringer og ofte kan det være en utfordring for det kan være tøffe tak

Bare det å se hva vi gjør og ikke gjør, kan være tricky nok.

Hvilke endringer må til?

Selvinnsikt er rett og slett vanskelig.

Det er mye lettere å se hva andre gjør feil enn det vi selv gjør.

Av og til er det ubehagelig også.

Men ingen kan hjelpe oss hvis vi ikke er villig til å hjelpe oss selv

Husk det

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg