Vi får det nok til i dag også


Utrolig skiftende vær, men slik er det jo her.

I går skiftet det mellom overskyet og vind til sol flere ganger.

Men Frøken Tutta og jeg satt ute.

Barnet mitt, (les iPaden) er på tur, til Tschekkoslovakia.

Jeg var litt bekymret i går morgen,  for jeg hadde ingen kvittering eller sporing, men de fant sporingen på posten.

Klokka 11 fikk jeg melding om at den var fremme.

15.30, ny melding om at den var reparert og på vei tilbake.

Helt utrolig service hos Apple.

Og gjett om gubben mobber meg for bekymringen min.

Noen tror kanskje det jeg skriver om gubben er seriøst, men det er bare humor.

Hva har du hengt meg ut med i dag da, bruker han å si.

Et annet ord er nok livslang kjærlighet,  der man har det godt og trygt sammen.

Men…..

 

 

I går var siste dag på dietten for denne gang, nå blir det to måneder fri, med vanlig spising.

Jeg kommer til å fortsette med disse 5 dagers fasteimiterte diettene.

Det føles riktig inni meg.

Jeg respekterer de som velger slankesprøyter og er glad det virker for dem, men for egen del er jeg litt redd dem.

Redd for langsiktige bivirkninger og jeg har motstand inni meg og da lar jeg være.

Kanskje ombestemmer jeg meg senere, men slik er det nå.

Jeg har heller ingen tro på å spise lite og magert hele tiden.

Jeg har fra før lav forbrenning pga stoffskiftet og spiser jeg for lite over tid, vil forbrenningen bli lavere.

Jeg tror også at lite mat og dårlig kosthold, ikke er bra for aldershelsen.

Vi trenger god næringsrik mat og nok fett.

Ikke røyker jeg, alkohol er det lite av, også lite sukker, ikke småeting mellom måltidene og ingen overspising.

Det er min filosofi, den passer for meg og da driter jeg loddrett i hva andre synes om det.

Men….

Mens jeg satt der med grønnsaksuppa mi….

Han her vettu, han satt der og gumlet is fra boksen. Og humret for seg selv over kjerringa med grønnsaksuppa.

 

Og nystekte brød. Jeg slagget nesten som hundene når de ser en godbit.

 

Men i dag er det ingen gondol å se.

Aksla har gjemt seg.

Litt vind,  men varmt nok til å sitte ute, med pledd,  og da er jeg fornøyd.

Kjøpebrødet gubben ikke har spist, får bo i det kjøligere element i fryseren.

Fint til toast og ostesmørbrød.

 

Egget mitt ble bløtkokt og ser kanskje ikke smashing ut, men jeg gleeeeeeder meg.

Jeg prøver å vente litt med frokost,  for å dra nytte av siste nattfasten.

Sånn noenlunde ihvertfall.

Jeg skal lage kyllinggrillspyd i dag.

 

Fra denne kokeboken.

Jeg tenkte lage mat fra denne boken hele helga, men nå planlegges en tur på fjellet, så vi får se.

Jeg gjør klar til marinering.

soyasaus, mirin, sesamolje, ingefær, hvitløk og jeg lurte i en chili.

Nå skal dette få godgjøre seg til i ettermiddag, serveres med ris og avocado/mango salat.

 

 

 

I dag blir det litt healing, men mest fri og jeg skal lese denne.

Den sugde meg inn fra første side.

Dette blir en fantastisk dag, tror jeg.

Pensjonisten? Hvor er han?

Han er på vaktmesterjobb.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Klart at dere får fet til i dag også🙋🏼‍♀️ Sikter til overskrifta di, jeg😉 Håper iPaden kommer snart, og Kos dere med grillspyd i kveld. Høres nydelig ut. Kan forresten fortelle deg at jeg framsnakker deg på bloggen min i dag, eller rettere sagt i ettermiddag/kveld, for jeg har starta et rart konsept hvor jeg hver dag publiserer et innlegg om den bloggeren som ligger på plassen over meg på Topplista til Blogg.no, og i dag var det du😀 God fredagskveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg