Våknet i natt, i panikk

 

Jeg bråvåknet i natt, i panikk.

At det går an.

Utrolig hva hjernen kommer med, midt på natten.

Herlighet,  følger dere meg,  vet dere vel at overskriftene bare er nonsens.

Men at jeg våknet og tenkte på dagens middag, ja det er helt sant.

Det gikk opp for meg at jeg hadde tatt opp feil boks.

Gubben flikker litt på rekkverket før håndrekka kommer på.

 

 

Det går unna med han.

Jeg kunne jo vist bilder fra hvor langt han har kommet, men det blåser og jeg gidder ikke ut.

Kanskje dere får se i morgen hvis det slutter å blåse.

Kanskje må jeg ut for jeg må henge opp klær.

Iskald vind ute. Huttetu.

Det er ikke kjerringa god på.

Pensjonisten derimot, han har vært ute og satt garn så i morgen blir det kanskhe fiskemat igjen.

Kjedelige farger ute nå.

Men nå er det like før alt våkner til liv og jeg elsker det.

Steinelva har ikke våknet til live men et vårtegn fikk jeg i dag.

Jeg hørte skvaldring av canadagjess så nå er de på vei.

Vet du hva du får til middag i dag sa jeg til  gubben, i går.

Nei det visste han ikke.

Ja, er du ikke spent sier jeg.

Nei det var han ikke.

Herlighet, tenk å ikke fundere på hva det er til middag da.

Så kjedelig.

Hva tror du?

 

Jeg tok meg på tak og sa at litt må du gjøre.

Det var den skoryddingen jeg snakket om

Det tok to minutter. Skjønner ikke hvorfor jeg gruet meg til det.

Jeg har litt igjen, men ikke mer enn to minutter det heller.

Så hva blir neste prosjekt?

Jo noen flere kurver på garderoben skal ryddes.

 

Lasagne var det til middag i går.

Med gammelt brød fra fryseren som blir som nytt i AirFryer.

Med god salat til.

 

Det var godt.

Men jeg tok jo opp nye bokser til i dag

Blandaball var planen, med bacon til kr 10,-

Nå fryser jeg både poteter og grønnsaker.

Før hadde det ingen hensikt for de ble ikke god når de var frosset.

Kornete og vasne.

Men i AirFryer får de nytt liv.

Men i natt våknet jeg og tenkte, å nei, jeg har tatt opp feil boks.

Jeg husket nemlig at jeg frøs noen baller for seg i en pose og noen sammen med potet og grønnsaker.

Nå hadde jeg tatt opp dobbelt opp med ball.

Heldigvis var de ikke tinte så jeg la boksen tilbake i fryseren og tok opp den andre boksen som kun hadde grønnsaker.

Krise avverger.

Siden gubben skal dra garn i morgen, venter jeg med å ta opp noe til i morgen.

 

Jeg fant en fornøyelig serie på tv 2 i går.

Bare to episoder a 1,5 time.

God gammeldags britisk krim med tre morsomme kvinnelig snushaner.

The marlow murder Club.

Em eldre arkeolog, en prestefrue og en hundepasser.

To mord har skjedd i den lille landsbyen og overalt der politiet kommer, ja der er snushanene.

Jeg storkoser meg rett og slett.

Litt sånn Agatha Christie stil.

Håper det kommer flere sesonger.

Jeg må lese ut Redebyggeren i dag, for jeg kan ikke bruke 4 dager på hver bok.

Og jeg må lage handleliste, for mandag vil jeg på diett igjen.

Kroppen holder på å bedres og jeg er faktisk motivert.

Jeg skal velge helt andre menyer denne gang.

 

Besøk har vi hatt også i dag.

Det skrives nye bygdebøker og det innhentes opplysninger.

Tror det var en påminnelse for meg om å be de til middag, for det er venner det er lenge siden vi har vært sammen med.

Det er så typisk.

Man møtes og snakker om at nå må vi finne på noe sammen og så glemmer man det igjen.

 

Og det var svært morsomt at han kunne bekrefte noe jeg hadde tatt ned, når jeg øvde for en stund siden, om at det veien gikk høyere oppe og at det var mange hus der oppe som ikke er lenger.

Jeg og ei venninne øver på å ta ned fortellinger og bare si det vi får ned, uten å stoppe oss selv, for vi er redd for å feile.

Det var også kjekt under en healing denne uken.

Jeg fikk ned masse fra vedkommendes barndom som ga denne forklaringer hun hadde behov for.

Det er bare så gøy hvordan ting bare dukker opp i hodet mitt.

Kjempespennende arbeid er det, både healing og readinger som jeg kaller Lillasjelord.

Slik blir denne dagen bra.

I dag

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Dere har kanskje kjedelige farger men her er det snøhvitt hahaha. Heldigvis er det vår like om hjørnet og det elser vi såklart! 😀 Rart der det med at det krever nesten mer styrke å gå å grue seg til å gjøre ting enn å faktisk gjøre det, har det sånn selv. Kos deg med dagen og serier og bøker <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg