Ut på tur, aldri sur, ihvertfall nesten aldri


En liten tur til Molde i dag.

Vi må til Molde eller Ålesund for mye av behandlinger.

I dag skulle gubben ta bilde av øynene hos øyelegen.

 

Det var usedvanlig vakkert i dag.

 

Noen ærend ble det.

 

Nye gardiner. Har planlagt å kjøpe de lenge, men ventet på halv pris og det var det i dag.

Nå har jeg Off hvite, rosa og brune, så da har jeg vel resten av livet, tenker jeg.

Her blir det ikke byttet ofte.

 

Fersk fisk stod på planen. Det har vi ikke her.

Jeg kjøpte på fiskebutikk, skrei til over 200 kr kg. Så var jeg innom Mega og der kostet skrei 119,-.

Jeg kjøpte til en middag til, la de i fryseren.

I dag blir det fersk torsk, lever og rogn, nam.

Lyr kjøpte jeg også, så torsdag blir det hjemmelagd blandaball.

 

 

På Mega kjøpte jeg en 2,5 kg med klippfisk, så nå blir det klippfiskform i ovnen en dag.

Asiabutikken var jeg også innom.

Der kjøpte jeg dumplingark, så nå skal jeg prøve det. Jeg tenkte det var best å bruke ferdig deig, første gangen ihvertfall.

Så vendte vi nesa hjem igjen. Nok for i dag.

 


Stor flo, strålende sol og stille sjø. Nydelig.

I morgen setter vi kursen andre veien, mot Ålesund.

 

Nå skal jeg skrive omtale av Det gresshoppen aldri synger og så lese ut Kjemp for alt hva du har kjært.

Før vi får middagsbesøk av en som ringte og bestilte middag hos bestemor og bestefar.

Det er vinterferie denne uken.

 

Deretter har jeg valgets kvaler.

Egentlig har jeg plukket ut noen krim og viking-bøker jeg  skulle lese denne måneden, men er usikker på om det er det jeg vil ha akkurat nå.

Men to av disse begynner jeg nok på, en dagbok og en kveldsbok, leseeksemplarer og kjøpte.

Hvilken ville du valgt?

I dag

2 kommentarer
    1. vikingboken ,liker ikke krim :=)) kjekt med en biltur når det er så vakkert uute ,og fisk er godt,var innom SPAR i går og der kostet tomat og paprika snart 200 kr kiloen så det kjøpte jeg ikke i dag ser jeg att ett par andre butikker har samme vare til en brøkdel av den prisen ,her må en følge med

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg