Ut på jakt må man


Den store tenkedagen.

Ja nå er jeg en grubler så det se mange av de.

Sommeren har tatt en pause, men den skal visst komme igjen til helga.

Jeg jakter på gleder hver eneste dag, skaper dagen god.

 

Egentlig passer det meg bra, med litt dårlig vær, så jeg surmuler ikke.

Ja det gjør jeg egentlig sjelden og ihvertfall ikke lenge av gangen.

Ja for da ødelegger jeg dagen min.

Jeg har hviledager, for kroppen kollapset, akkurat slik den brukte å gjøre før.

Og det er min egen skyld denne gangen.

Jeg bega meg jo ut på en spasertur, som jeg egentlig visste var for hard.

Og jeg funderer enda på hvorfor jeg ikke snudde halvveis.

Men det er viljen serru.

Av og til tar den kommandoen og noen ganger er det bra, andre ganger dumt.

 

For mange år siden, når jeg enda menstruerer, hadde jeg noen år, der jeg var slik potte tett som jeg er nå, hver eneste måned.

Jeg kunne ha et opphold midt på sommeren.

Jeg ble sendt til gynekolog, fordi jeg ble forkjølet, typisk meg å være noe utenom det normale.

Men han sa at det hadde med slimhinnene å gjøre.

I de periodene vil slimhinner utvide seg og trekke seg sammen og er man ømfintlig, kan det de da gå litt bananas, slik de har gjort nå.

Jeg begynte med ekstra c-vitamin og allergitabletter, selv om jeg ikke er direkte allergisk.

Jeg reagerer på vaskemidler, parfymer, eksos, ( som på t-banen), med mere.

Er jeg i fin form, kan det gå helt fint, men er jeg sliten fra før, ja da slår det ut.

Men jeg har faktisk klart meg helt bra i mange år, inntil nå.

Skulle vært forsiktig, for jeg visste jo at vi skulle ut og reise.

Men forsiktig var jeg ikke, jeg tynte kroppen.

Var redd jeg ikke greide å komme meg hjem igjen

Har man utmattelse i kroppen, er det nemlig ikke slik at man kan strekke strikken for langt.

Da ryker den nemlig.

 

Men det er da jeg tenker på hvor heldig jeg er.

Når plager deles ut, har jeg fått kun slike jeg lever godt med.

Været er dårlig, jeg krøller med ned i godstolen min.

Jeg har ikke vondt noe sted, når jeg sitter i ro.

Og ingen tvinger meg ut på noe som helst.

Jeg kan hvile så mye jeg vil, kose meg med iPad, skriving og bøker.

 

 

Men en liten utflukt ble det.

Pakke vettu. Det er julekvelden.

Jeg river den opp allerede i bilen.

Disse er fra Kagge forlag og jeg gleder meg til å lese de.

 

Svigerinna mi er på besøk i Isfjorden og ønsket seg en tur på Raumagarns utsalg, på Veblungsnes, like ved Åndalsnes

Jeg kjøper alltid garn der, når jeg skal strikke.

De har stoooooooor butikk med mye forskjellig, blant annet denne vesken….og andre vesker.

 

Medisin for strikkedilla har de også.

Det skulle jeg hatt så jeg blir ferdig med prosjektet jeg holder på med.

Jeg strikker islendere som den til venstre i bildet, men 1 og 3 år og kun i to farger.

 

Nærmer meg ferdig.

 

Ja for husarbeid er ikke aktuelt.

 

Fine farger, oppmuntrende

Og masse tilbud på garn.

Jeg syntes disse var så fine, men før jeg kjøper ny strikking, skal jeg strikke til dukken, den samme genseren som småjentene får.

Hadde jeg ikke vært så slapp,  så kan det hende jeg hadde falt for fristelsen å kjøpe noe nytt.

Men det får vente.

Det var ikke mye gondol å se i dag.

Da var der bedre å komme hjem og pakke ut bøkene.

Bøker gjør meg så inderlig glad.

Jeg var også innom apoteket for å hente litt forskjellig.

Jeg fryder meg over alt jeg ikke kjøpt i Sverige.

Kr 63 for Ibux der, for 20.  I Norge er det 122,- for 10.

Det er horribelt rett og slett.

Det jeg har som er på blå resept, slipper jeg heldigvis å betale.

Jeg var en av de aller siste som fikk armour, stoffskiftemedisin, på blå resept.

Siden jeg har minstetrygd er det betalingsfritak.

Så jeg var dritheldig der også, for den er sabla dyr.

 

 

Nå skal jeg kose meg og lese ut denne.

Og ta meg på tak å skrive omtalen jeg lurte meg unna i går.

Av og til er det mer fristende å lese enn å skrive nemlig.

Men boken var utrolig bra.

Men først blir det rester til middag.

I dag.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg