Unnskyldninger trenger man de?

I går var det avslappingsdag.

I dag er det også avslappingsdag.

I morgen? Da er det avslappingsdag.

Slik er det her hos meg.

Har jeg mye aktivitet, da må kroppen hvile etterpå.

 

I går kveld fikk jeg så lyst på noe godt.

Det er veldig typisk når dietten er over og jeg skal spise meg opp igjen.

Normalt at kroppen er sliten også, av endringer og stresset det medfører.

Da måtte jeg jo vri hjernen etter unnskyldninger.

Jeg hadde lyst på eplekake, for den lager jeg på få minutter.

Den enkleste eplekaken

 

 

Unnskyldninger.

Jeg hadde en bit eple og en bit pære fra diettdagene. Kan ikke kastes.

Fortjener noe godt.

Det er pinseaften, lørdag, helg.

Noen rester is, fullt i fryseskapet, trenger plassen.

Vi får gjester i morgen, eplekake til dessert.

Trengte jeg flere? Nei.

Eplekake med is ble det.

Og det ble nydelig.

 

 

Middagsgjester er koselig.

Lasagne er godt.

I tillegg fikk de smake noen av forrettene fra 17. mai.

Herlighet for et sirkus, tabbesirkus

I går hadde vi rester til frokost, lunsj og middag.

Slik blir det i morgen også.

Rekecoctail har vi spist opp og fisken og det meste av spekematen.

Fra venstre toast med røkt ørret, fra kokeboken Sultne gutter.

I midten klippfisklapper, og klippfiskrøre, fra boken Klippfisk. (Ja, de heter ikke det.)

 

Lasagne

LASAGNE HJEMMELAGD

Servert.

Og til dessert. Eplekake med is og rabarbragrøt.

 

Nå skal jeg lese, ihvertfall en time.

Så blir det strikking og tv-titting.

Det er kos.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg