To hår på puten min

 


To hår på puten min

Jeg lå i senga og leste i går kveld

Så snudde jeg litt på meg og så to hår på puten min

Plutselig slår det inn i hodet mitt at de to hårene på et vis representerer hele livet

Høres det rart ut?

 

Men tenk

For det første er det deg

Det er ditt liv

Evig varer det ikke

Vi mister underveis

Sorger og gleder går hånd i hånd

Vi feiler og vi mister

Livet er en skole hvor vi hele tiden erfarer og lærer

 

De to hårene symboliserte livet for meg

Merkelige greier hvordan tanker slår ned i en

I et brøkdel av et sekund

Kanskje blåser du av det

Eller du klarer å se storheten

Mirakelet et liv er

Fra vi skapes, til vi fødes, til vi dør

 

En hjerne som tenker, som husker

Tanker vi kan bruke til å skape en så god tilværelse som mulig

Ord vi lærer å bruke, ord som faller ned i hodet ved midnatt og sengetid

To små hår

Det er et mirakel

Det representerer et liv

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg