Tjohei, her går det unna

I går kom jeg i gang med fermenteringen.

HURRA- da er jeg i gang

 

Det er jo superenkelt og gjort på få minutter.

Det vil si hvis det blir spiselig.

Nå har jeg gjemt glassene under et håndkle.

Litt usikker på om det må være tettere eller om det kan ligge bare over.

Jeg må vente til onsdag med å begynne å teste.

 

 

Syltet ingefær

 


Rødløk

 

 

Broccoli og blomkål

 

Og skulle det på på rævva, så er det ikke store utgiften.

Det er billige ingredienser.

 

Alt er hentet fra boken Tarmens medisin, Berit Nordstrand.

https://beritnordstrand.no/artikler/fattig-uten-fermentering

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg har hørt og lest en del om dette hos bloggvenner her i Norge og i Sverige, men aldri prøvd meg på det selv.
      Vi får se hva jeg prøver meg på i løpet av 2022 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg