Tiril Broch Aakre, Mødre og døtre

Tiril Broch Aakre, Mødre og døtre

Leseeksemplar fra Flamme forlag

Mødre og døtre er en av bøkene som er med i avstemmingen i Ulestkonkurransen, til Bookis.com.

Konkurransen vil fortsette flere måneder, så det er fullt mulig å gå inn og nominere en norsk ukjent forfatter du føler trenger et løft. Deretter velger juryen ut bøker ut fra de nominasjonene som har kommet inn. Juryen kan velge fra alle nominasjonene, så de du nominerer har sjanse til å bli valgt hele konkurransen. For de som ikke kjenner til Bookis, er det en nettbokhandel som selger både nye og gamle bøker.

https://www.facebook.com/bookisofficial/

1.april vil Bookis publisere hvem som vinneren. Det blir spennende.

ps, det er i dag så følg med

 

Boken handler om forfatterens forhold til moren, som var psykisk syk og endte opp med å ta sitt eget liv.

Sterkt beskrevet hvor hjelpesløs man er når ens egen mor er psykisk syk og man ikke får til å hjelpe. Har også forståelse for at man må holde avstand for ikke selv å bli dratt ned.

En sterk bok som anbefales varmt.

Sitat:

Da jeg var liten, var moren min en som kunne rydde opp i undertråden i symaskinen når den vaset seg, hente opp masker jeg mistet når jeg strikket, jeg visste at det bare var å gi håndarbeidet til henne, så ordnet hun det. Hun trøstet meg, satte mot i meg, var evig interessert i alt jeg holdt på med, og stolt av meg. Men så ble hun også den vasete undertråden i livet mitt, hun ble masken som falt av og be et hull alt jeg strikket kunne rakne rundt.

 

 

Mødre og døtre
Tiril Broch Aakre

Nominert til Ungdommens kritikerpris 2020

Dette er en historie om sorg.

Og om kronglete kjærlighet.

Og om psykisk helse.

Og om det mørkeste mørke, og det lyseste lys.

Og om å være pårørende.

Og om et av de 593 selvmordene i Norge i 2017.

Og om å være mødre og døtre.

Men det er også en historie om latter.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg